Einstein segít a Salesforce-ügyfeleknek
Megérkezett a mesterséges intelligencia a Salesforce minden platformjára az Einstein-szolgáltatással. A Dreamforce konferencián mutatkozott be az új kereskedelmi Salesforce Commerce Cloud, a beszélgetés mint UI LiveMessage-megoldás és a személyre szabható Salesforce1 mobilalkalmazás is.
A mesterséges intelligencia körül forgott a Salesforce éves nagy Dreamforce konferenciája, amelyen többé-kevésbé választ lehetett kapni arra, hogy merre halad a cég az idei év nagy bevásárlási hullámával. Az eseményen mutatta be hivatalosan Marc Benioff vezérigazgató a Salesforce Einstein megoldást, a MetaMind, a PredictionIO és a RelateIQ felvásárlásainak eredményét. Ez nem igazán egy új termék, hanem inkább egy technológiai ernyő az MI megoldások számára, amely - ahogy a Techcrunch is megjegyzi - megjelenik a Salesforce minden eddigi platformján, hogy "felokosítsa" azokat és így persze még nagyobb eladásokat generáljon.
A mesterséges intelligencia Parker Harris technológiai igazgató szerint túl bonyolult a cégek számára, miután magában foglalja a modellezést, az integrációt, az adatokat és az adatelemzést is - ezt igyekszik a Salesforce leegyszerűsíteni Einsteinnel. Az enyhén fellengzős képlet szerint a vásárlói adatok, az MI és a Salesforce platform összeadásával a "világ legokosabb CRM megoldása" keletkezik, amire valószínűleg a versenytársaknak, például az Oracle-nek is lesz még válasza.
"Einstein mindenki adatkutatója" - mondja a termék egyik szlogenje, valójában azonban 175 adatkutató dolgozik a szolgáltatás mögött, hogy a CRM rendszerbe megfelelően legyenek beépítve az új elemek, és több mint egymilliárd dollárt költött a vállalat a kapcsolódó megoldások felvásárlására. Az MI mellett megjelenik még a gépi tanulás, a prediktív elemzés, a természetes nyelvi feldolgozás és az adatfeldolgozás is az Einstein-szolgáltatásban.
A rendszer először begyűjti az adatokat különböző forrásokból, köztük a Salesforce adatbázisából, az email kliensekből, a naptárakból, a közösségi oldalakról és az IoT eszközök adataiból. Ezután következik a "tanulási" fázis, mikor a megoldás feldolgozza az adatokat, automatizál, előrejelzést és ajánlásokat készít. Végül ezek kapcsolódnak például az értékesítési és ügyfélszolgálati folyamatokhoz, ahol a platform előtt ülő felhasználó rögtön felhasználhatja az adatokat. A megoldást minden esetben a vásárló ügyfélkörére szabja a felhős cég, de mivel a rendszer öntanuló, ezért egyre több használat után az ígéret szerint egyre jobb válaszokat fog adni.
A gyakorlatot több különböző bemutatón szemléltették a Dreamforce megnyitóján a cég adatkutatói és olyan nagy partnerek, mint a Schneider Electric vagy a Fitbit. Einstein figurája minden Salesforce Cloud megoldásban megjelenik, más-más funkciókkal. A Sales Cloudban súlyozza a különböző értékesítési lehetőségeket, például mekkora esély van eladni új terméket egy meglévő vásárlónak vagy ha 15 százalékos akciót hirdet a kereskedő. A Service Cloudban felajánlja a legjobb lehetőséget az ügyfélszolgálatos számára az adott panaszos esettel kapcsolatban, például érdemes-e új Fitbit karkötőt küldeni. Ezen kívül megjeleníti a versenytárs említéseket, a vezetőváltásokat, előre jelzi a közeli időpontokat a naptárak alapján, vagy ha egy fontos döntéshozóként beállított személy megtekintette a tartalmat a weboldalon.
Új elemként jelenik meg a kínálatban Salesforce Commerce Cloud, amely egységes kereskedelmi platformot hivatott adni az ügyfeleknek. Az Einstein itt sem marad ki a képből, az AI összeszedi, hogy milyen árucikkeknek és hogyan lenne érdemes megjelenni a kínálatban, a vásárlók számára egyedi megjelenési sorrendet tud összeállítani a weboldalon, és ajánlásokat készít a termékekhez.
A LiveMessage funkció minden közösségi beszélgetést és üzenetküldő alkalmazást egy felületen jelenít meg a Salesforce platformon belül, amellyel a cég a "beszélgetés mint UI platform" trendhez illeszkedik. Nem csak az az új funkció, hogy egymás mellett láthatóak a vásárlók Twitter és Facebook üzenetei, azokra az Einstein-kiegészítő automatikus választ is megfogalmaz, amelyet az ügyfélszolgálatosnak vagy marketingesnek csak jóvá kell hagyni.
Nem kizárólag webes felületen, hanem mobilon is elérhetnek minden felületet a vásárlók Salesforce1 szolgáltatáson keresztül, mostantól a Salesforce színein kívül személyre szabottan is. Saját nevével és brandjével tölthetik le az alkalmazást a nagy cégek, például a Scneider Electric zöld színekben, míg a Coca-Cola pirosban.
A teljes Salesforce-koncepció
Az Einstein megoldás csak egy része a Salesforce Customer Success Platform koncepciójának, amelyben a prediktív analitikai funkciókat kínálja. Beékelődik az appok hozzáférését és letöltését lehetővé tévő Lightning és az IoT illetve közösségi megoldásokat kínáló Thunder közé. Erre a három összetevőre települnek rá az alkalmazások az értékesítés, szolgáltatás, marketing, közösség, analitika, appkészítés, kereskedelem, IoT és dokumentumkészítés vonatkozásában. Ez utóbbi a Quip felvásárlásának eredménye, amely a produktivitást növelő közös dokumentumszerkesztést ígéri a felhasználóknak.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A meglévő és az új szolgáltatások alapján a Salesforce egy teljes megoldáscsomagot kínál a kereskedelmi ügyfeleknek, amellyel a vásárlókhoz tudnak kapcsolódni, amely magában foglalja a kereskedelmi, analitikai, értékesítési, mobilos, ügyfélszolgálati megoldásokat. Mint minden öntanuló rendszernél, most is az lesz a kérdés, hogy Einstein mennyire gyorsan tudja majd megérteni az üzletek működését, és valós megoldást kínálni a mindennapi működésre.