:

Szerző: Habók Lilla

2016. október 3. 16:18

Behúzza az Amazon a Twitch felhasználókat

Elindult a Twitch Prime szolgáltatás, amely csak az Amazon prémium részeként elérhető az "amazonos országokban", ezzel növelve a kereskedelmi oldal előfizetői bázisát. Emellett a videóközvetítő portálra már feltölteni is lehet a videókat, ami hadüzenet a YouTube Gaming oldallal szemben.

Bejelentette a Twitch újdonságait Emmett Shear vezérigazgató a minden évben megrendezett TwitchCon idei eseményén. A legnagyobb dobás a Twitch Prime elindítása, amely várható volt a játékos videóközvetítő oldal 2014-es Amazonos felvásárlása óta, és támpontot ad ahhoz, hogyan vonzaná be az Amazon a játékosokat a nagyobb felhasználói bázis és a profit érdekében.

A Twitch prémium verziója az Amazon Prime tagok számára érkezik a csomag részeként, így Magyarországon nem lesz elérhető, viszont különböző éves- vagy havidíjakon rendelhető Amerikában, Kanadában, az Egyesült Királyságban, Németországban, Franciaországban, Olaszországban és Spanyolországban. A tagság 30 napig ingyenesen kipróbálható a felsorolt országok lakói számára, amennyiben a felhasználók az Amazon és a Twitch profiljukat összekapcsolják.

A szolgáltatások hasonlóak a Twitch Turbo előfizetéshez, ezért az Amazon Prime tagországaiban nem lesz többé elérhető a Turbo verzió, viszont a többi ország videósainak megmarad ez a lehetőség. Több előnyben is fognak részesülni a Twitch Prime előfizetői, köztük a reklámmentesség, havonta egy ingyenes csatornafeliratkozás, kedvezmények az újonnan megjelenő játékokra, és minden hónapban ajándékok, például új textúrák és karakterek.

A Curse bekebelezése óta az is várható volt, hogy felvásárolt közösséget a Twitch igyekszik közelebb hozni a sajátjához. Egyelőre annyira futotta, hogy a Curse felületén a színsémák közül kiválasztható a Twitch Purple. A két profil szinkronizálását követően pedig kiválthatóak a Twitch hangulatjelei, köztük az egyesülést is szimbolizáló CurseLit és TwitchLit jelekkel.

Már nem csak közvetíteni lehet a jövőben, hanem megérkezett a videófeltöltés lehetősége a Twitch-re, amely egyértelmű válasz a YouTube Gaming platformmal folytatott konkurenciaharcra. Jelenleg a két platform között megoszlik a tartalomgyártók figyelme, a Twitch az élő adásban, a YouTube a Let's Play videókban erős. A YouTube ugyan belépett az élő közvetítés piacára, az jelenleg egyértelműen a Twitch birodalmának számít.

Most itt a válaszcsapás, a Twitch támad a felvételről streamelt videók irányába. A videókat előre lehet időzíteni, értesíteni a nézőket az új feltöltésről, illetve statisztikákat készíteni a nézettség alapján. A stream szolgáltatás is fejlődik, újabb videósok számára vált elérhetővé a magasabb minőségű transzkódolás, de még mindig csak a viszonylag kiváltságos réteg élvezheti a változó bitsűrűségű streamet. A Twitch egyébként a transzkódolásra bevetett kapacitásának növelését tervezi, a jelenlegi tízszeresére, és a következő hónapokban tovább bővíti az 1080p 60fps hozzáférési körét.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Még egy új funkció támogathatja a csatornák melletti elköteleződést, a Loyalty Badges vagyis a hűséges feliratkozóknak kiosztható virtuális kitűzők formájában. A videósok saját tervezésű kitűzőmintákat adhatnak meg a Partner Beállítások menüpontban azok számára, akik 1, 3, 6, 12 vagy 24 hónapja regisztráltak a csatornára. A lojalitás díjazása persze nem csak a csatorna tulajdonosának érdeke, hanem a Twitch-nek is üzleti haszna származik a fizetős feliratkozások számának emelkedéséből.

Mobilra jön a Clips, amellyel a videóközvetítésekből és feltöltésekből lehet rövid részletet kivágni, és feltölteni a közösségi média oldalakra - a felhasználók ezzel tudnak új nézőket bevonzani a videóikhoz, az oldal pedig a regisztrálók számának és a mobilos jelenlétének növelésére törekszik. Még októberben jön egy új szerkesztőeszköz is, amely a videó vágását fogja az ígéret szerint megkönnyíteni.

Körvonalazódni látszik az Amazon videós stratégiája

A Twitch felvásárlása meglepő lépés volt az Amazon szempontjából, bár a 100 milliós felhasználói bázissal rendelkező Twitch fontos platform lehet bármely cég számára, sokáig várakozott az elektronikus kereskedelmi oldal a videós platform bevonásával a saját termékei közé. Az új Amazon Prime konstrukció jelzi, hogy a cég hosszú távon minél több játékost be akar húzni a saját regisztrálói közé.

Jelenleg a Twitch Prime tagságon kívül nem annyira sok minden vonzhatja a játékosokat a kereskedelmi oldalon, ahol könyvektől kezdve ruhákig bármi kapható, de a Twitch-közönséget kevésbé szolgálja ki a termékekkel. Elképzelhető, hogy a jövőben az Amazon tovább alakít a szolgáltatáscsomagján - például a Twitch-en használt játékok vagy a játékokhoz kapcsolódó árucikkek kiemelésével -, hogy a hatalmas játékosközönséget elkötelezettebbé tegye a saját oldala felé is.

a címlapról