Ötmillió kártyás előfizetőt szerezne a Vodafone
Letarolná a feltöltőkártyás mobilelőfizetések piacát a Vodafone Magyarország egy mától elérhető új tarifával, mely messze a legkedvezőbb perc- és SMS-díjakat kínálja az országban. Elhozhatja az árversenyt a pirosak új lépése?
A magyarországi feltöltőkártyás mobilcsomagok piacának "felrázására" készül a Vodafone Magyarország most bevezetett, Tuti nevű új pre-paid csomagjával, mely messze a legkedvezőbb, 19 forintos perc- és SMS-díjat kínálja az ügyfelek számára, minden belföldi hálózatba, minden időben. A szolgáltatónak ez immár a sokadik próbálkozása arra, hogy a magyar mobilpiacot alapjaiban bolygassa fel, így a cég elsőként kínált az országban korlátlan beszéd- és SMS mennyiséget kínáló tarifákat (a Red pakkokat), melyeket később EU-s használatra is kiterjesztett a szolgáltató.
A KSH legfrissebb adatai szerint a mintegy 11,7 millió magyarországi mobil előfizetés közel 40,9 százaléka, mintegy 4,8 millió előfizetés – vagyis a magyar lakosság közel fele - használ feltöltőkártyát (is). A legtöbben közülük ma is a korábbi, kedvezőtlen feltételekkel működő csomagokat használják és a 19 Ft-os díjnál lényegesen többet (olykor akár percenként 100 forintot) fizetnek ki egyetlen percnyi hívásért, vagy egy SMS elküldéséért. A Vodafone ügyfelei között a feltöltőkártyát használók aránya jelenleg 39,3 százalékos.
A Gitlab mint DevSecOps platform (x) Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.
A Vodafone egyértelmű célja, hogy a 4,8 millió feltöltőkártyás ügyfél minél nagyobb hányadát megszerezze magának az új tarifával, egyszersmind lelassítva a pre-paid szegmens fokozatos térvesztését (tíz évvel ezelőtt még 65,5, öt éve pedig 50,5 százalék volt a feltöltőkártyás arány a teljes ügyfélbázison belül).
A szolgáltató így immár nem először aktívan hirdeti a számhordozási lehetőséget, felhívva a figyelmet arra, hogy a hordozás a felöltőkártyás ügyfelek számára is nyitott és ingyenes.
A mobilcég legújabb pre-paid díjcsomagjának átütő sikere ezzel együtt is kérdéses lehet, hiszen a feltöltőkártyás tarifákat használók az átlaghoz képest jóval kevésbé számítanak tudatos mobilhasználónak. De legalábbis egy részük csak második számnak, vagy azért tartja a tarifát, hogy elérhető maradjon mobilon is, maga nem kíván hosszas beszélgetéseket folytatni, és internetezni sem akar mobilon (a Tuti egyébként nem is tartalmaz alapesetben internetszolgáltatást, azt extra adatcsomagként lehet aktiválni a kártyához).
A feltöltőkártyás díjcsomagot ráadásul rendkívül könnyű lemásolni is a versenytársaknak, azaz ha a Tuti mégis sikeresnek bizonyul, a Telenor és a Telekom pillanatok alatt előállhat egy olyan csomaggal, mellyel maradásra bírhatja saját feltöltőkártyás ügyfeleit. Ezt ráadásul megtehetik úgy is, hogy közben a saját márkájukat nem is kell átpozicionálni - ezt tette 2012-ben a Telekom, amikor a Lidl diszkontlánccal összefogva útnak indította a Blue Mobile feltöltőkártyás tarifát, mely a Tuti megjelenéséig a legkedvezőbb - 33 forintos perc- és SMS-díjat - kínálta belföldi irányba.