Az Apple a Deloitte-tal növelné a vállalati elköteleződést
Partneri viszonyra lép az Apple és a Deloitte, hogy a cégek üzleti átalakulását az iPhone és az iPad eszközökkel alapozzák meg. A tanácsadó cég ötezer emberét mozgósítja, hogy segítsék a vállalatok körében az iOS platform elterjedését.
Újabb együttműködést jelentett be az Apple, a gyártó nagyvállalati piaci jelenlétét ezúttal a Deloitte-tal szeretné növelni. Az elmúlt két évben ez már a negyedik hasonló lépés, amelyből látszik, hogy a cupertinói cég komolyan gondolja a Steve Jobs által elkerült, de Tim Cook által potenciális terjeszkedési lehetőségnek látott üzleti területet, viszont tanácsadóra van szüksége a termékek pontos pozicionálásával kapcsolatban.
Korábban az Apple csak partnerekkel közösen építkezett a nagyvállalati területen, az IBM-mel karöltve kezdett el dolgozni az iparág-specifikus megoldásokon és a felhős szolgáltatásokon, majd a Ciscoval együtt a hálózati optimalizáláson, és idén májusban az SAP-val közösen az iOS-re tervezett HANA Cloud Platform SDK-t kezdte tervezni. Egyelőre nem tudni, hogy a Deloitte a segítségével az önálló vállalati piaci belépését készíti-e elő, illetve hogy milyen hatással lesz a lépés az IBM-mel közös együttműködésre.
A hivatalos álláspont szerint az Apple és a Deloitte partneri viszonyának célja, hogy segítse iPhone és az iPad üzleti fókuszának növelését, vagyis hogy az iOS platform a mostaninál sokkal jobban elterjedjen az irodai környezetben. Ennek elősegítésére a Deloitte ötezer tanácsadót állít csatasorba, akik egy új, az Apple platformját célzó iparági gyakorlatok bevezetésével segítik majd az érintett cégeket, a kereskedelmi funkcióktól kezdve, a kutatás-fejlesztésen át a készletmenedzsmentig - legalábbis a cég ígérete szerint.
A Deloitte üzletviteli tanácsadással foglalkozó ágazatának egyik zászlóshajója ugyanis a cégek segítése a technológiavezérelt üzleti átalakulásra, az Apple célja pedig természetesen az, hogy a tanácsadók egyre inkább az iOS platformokon való munkára tereljék át a dolgozókat. Ha a vállalatnak sikerül elérni az elköteleződést a dolgozóknál, akkor a jövőben a cég már biztosan a platform keretei között fog gondolkodni, és mindig az új Apple termékekre cseréli az eszközparkot.
Tim Cook (Apple) és Punit Renjen (Deloitte Global)
A gyakorlat kialakítása mellett a két cég egy EnterpriseNext névre keresztelt szolgáltatást is létrehoz, amellyel az ügyfelek teljes iOS ökoszisztémáját célozzák meg, beleértve a hardvereket, a szoftvereket és a munkahelyi szolgáltatásokat. A tervek szerint a cégek a kezdeményezésben létrehoznak egy iOS-es "értéktérképet", amely az iparágon belül segít felfedezni az iPhone és az iPad fejlesztési irányait, köztük a mobilban rejlő lehetőségeket és a lényegesebb digitális forrásokat. A többi vállalati együttműködésnek már jelenleg is megvan a hozadéka, de az Apple-nek még mindig van hová terjeszkednie a nagyvállalati szolgáltatások között, úgyhogy ebben mutathatja az irányt a tanácsadók értéktérképe - az majd csak a jövőben derül ki, hogy mennyire helyesen.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Az EnterpriseNext Workshopjaitól pedig azt várják a tanácsadók, hogy az iOS platformokra gyors megoldások szülessenek a prototípustól a rendelésre gyártott megoldásokig, amelyek integrálhatóak a meglévő ERP, CRM, analitikai és HR platformokkal. Az iOS tervezőknek és mérnököknek a Deloitte digitális termékekkel (például digitális stratégiával, mobillal, tartalommenedzsmenttel) foglalkozó részlege, a Deloitte Digital stúdió fog helyet adni szerte a világon, hogy elősegítse a folyamatot.
"Tudjuk, hogy az iOS a legjobb mobilplatform az üzlet számára, több mint 100 ezer iOS készülék használata közben tapasztalták már a Deloitte munkatársai az előnyeit, 75 egyedi app futtatása során" - fogalmazott Punit Renjen, a Deloitte Global vezérigazgatója. A motiváció mellett az sem elhanyagolható, hogy az új partnerséggel az Apple nagy üzleti lehetőséget kínál a tanácsadóknak. A cupertinói cég számára pedig itt az alkalom, hogy a Deloitte munkatársain keresztül elkötelezetté tegyen más cégeket is az iPhone és az iPad iránt, majd ezt követően újabb értékesítéseket generáljanak.