Az okostelefonozók kétharmada használ mobilnetet
A felnőtt magyar internetezők kétharmada használ okostelefont és fele tabletet az eNet és a Telekom közös kutatása szerint, mobilnetre azonban csak 72 százalék fizet elő közülük. Nyáron is főleg keresésre, tájékozódásra és kapcsolattartásra használják az eszközöket mobilnetezők.
Mobilnetet 2,6 millióan használnak hazánkban, amely az okostelefon- vagy tablet-használók kétharmadát jelenti az eNET – Telekom "Jelentés az internetgazdaságról" 2016 augusztus és szeptember hónapjában végzett kutatása szerint. A felmérést a kutatók a 18 éven felüli magyar internetezők körében folytatták a Veva online kutatási közösségen keresztül. Az eredmények alapján a felnőtt magyar internetezők kétharmada használ okostelefont és negyede használ tabletet. Bár a mobilnettel láthatóan spórolnak a hazai okoseszköz-használók, azért nem vonulnak teljes online száműzetésbe, Wi-Fit majdnem mindannyian, egész pontosan 98 százalékuk használ böngészésre.
Főleg az informálódás és a kapcsolattartás során tartják fontosnak itthon a mobilinternetet, ez nyáron fokozottan igaz a több utazás és kikapcsolódás miatt. A válaszadók 62 százalékának segített tájékozódni a technológia nyaralás, pihenés, fesztiválozás közben. Programok, látnivalók és éttermek keresésére a kitöltők 53 százaléka használta az alkalmazásokat vagy a mobilweb oldalakat. Kapcsolattartásra 45 százalék használt mobilnetet, az otthon maradt rokonokkal és barátokkal.
A nyári programok szervezése közben a közlekedési lehetőségek keresése a legnépszerűbb, erre a használók 74 százaléka hajtja igába a szolgáltatást. Programok és látnivalók keresésére 70-70 százalék vesz igénybe mobilnetet, szórakozóhelyek és éttermek keresésére pedig további 66 százalék. Ennek megfelelően a mobilinternetet főként közlekedési eszközökön (70 százalék) használják a magyarok, de népszerű időtöltés a szabadtéri programokon, például vízparton vagy fesztiválon (61 százalék) vagy szálláshelyen is (56 százalék). Ezekhez a használati helyzetekhez képest az otthoni használat 58 százalékra csökken nyáron.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
"Bár nyáron bizonyos mobilnetes tevékenységek előtérbe kerültek, ezek többsége, - mint például a böngészés, információkeresés, e-mailezés, közösségi média, vagy akár a csetelés - évszaktól független, mindig és mindenhol végezzük őket." - írja az eNET – Telekom kutatás. A nyári időszak után is tovább gyarapszik a mobilnet előfizetések száma, a felmérés szerint a mobilnetet jelenleg nem használók közül 19 százalék tervezi és további 15 százalék fontolgatja az előfizetést a következő egy évben.