Kamerás napszemüveggel lép a hardverpiacra a Snapchat
Spectacles néven érkezik a Snapchat első hardveres terméke, a cég egy kamerával felszerelt napszemüveggel rukkolt elő. Az új irányvonalhoz megújult márka is párosul, a cég egyszerűen Snap néven működik tovább.
A hardverpiacon is próbára teszi a szerencséjét a Snapchat, ráadásul új név alatt, a vállalat ugyanis a jövőben egyszerűen Snap néven fut majd tovább. A cég új terméke a viselhető eszközök sorait bővíti: egy kamerával felszerelt napszemüvegről (snapszemüvegről?) van szó, amellyel a rögzített tartalmak vezeték nélkül szinkronizálhatók a felhasználó okostelefonjával.
A frissen bejelentett szemüveg a Spectacles nevet kapta, a merész dizájn mögött pedig egy 115 fokos látószögű kamera figyel. Noha az eszköz érezhetően vaskosabb, mint egy hagyományos napszemüveg, azt a cégnek sikerült egészen vállalható méretűre zsugorítani. Szigorúan Snapchat-célhardverről van szó: azon mindössze egyetlen gombot találunk, ezt megnyomva a készülék egy 10 másodperces videót rögzít, amelyet aztán vezeték nélkül a párosított telefonra továbbít - a videó időtartama három koppintással maximum 30 másodpercig tolható ki. A felvett tartalmak automatikusan a Snapchat app Memories szekciójába kerülnek.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A készülék érdekessége, hogy egyedi, "kerek" videóformátummal dolgozik, a készített mozgókép így teljesen orientációfüggetlen, a telefont állva vagy fektetve tartva egyaránt teljes kijelzőn nézhető - sőt akár a két pozíció között, megdöntve is, valahogy úgy, mint a Google-től megismert gömbpanorámák esetében, igaz itt csak egy tengely mentén mozdíthatjuk a készüléket. A Spectacleshez tok is tartozik, ebben van lehetőség a szemüveg töltésére. Azt egyelőre nem tudni, milyen akkus üzemidőre számíthatunk a Snap első viselhető eszközétől.
A kamerával szerelt szemüvegek persze egy sor, a magánélet védelmével kapcsolatos problémát is felvetnek, biztosan sokan emlékeznek még a végül zsákutcába futó Google Glass kapcsán két-három éve kirobbant vitákra, akkor több vendéglátóegységből ki is tiltották az eszközt. Nem lenne meglepő, ha a Spectacles megjelenését követően is hallanánk hasonlót - a cég mindenesetre igyekszik elkerülni, hogy termékét kémkameraként használják, így azon egy világító LED-gyűrű jelzi, ha azzal a tulajdonos épp videót rögzít.
A szemüveget a gyártó három színben és egyetlen méretben dobja piacra, a tervek szerint még idén ősszel, korlátozott számban. A cég láthatóan először óvatosan próbálja kipuhatolni, hogy a viselő szemszögéből készített videók jelentenek-e akkora vonzerőt a felhasználóknak a szelfitenger mellett, hogy kicsengessék a szemüvegért a nettó 130 dolláros vételárat, ha azonban az eszköz sikeres lesz, a gyártó valószínűleg bővít az első körös, korlátozott darabszámon.