Már elérhető a Google VR fejlesztői platformja
Elhullatta a béta címkét a Google VR SDK, a fejlesztők végre ostrom alá vehetik az androidos Daydream virtuálisvalóság-platformot.
Elérhetővé tette Daydream nevű VR fejlesztői platformját a Google. A csomagot a keresőóriás még májusban tartott Google I/O konferenciáján leplezte le, az kifejezetten az androidos okostelefonokra építő VR szemüvegekhez való tartalomfejlesztést hivatott megkönnyíteni. A megoldásból persze túlnyomórészt nem a jelenleg piacon lévő készülékek profitálnak majd, sokkal inkább a megjelenés előtt álló, új generációs, "Daydream-képes" modellek - utóbbiaknak amellett, hogy Andorid 7.0-ra van szükségük egy sor hardveres, teljesítménybeli követelménynek is meg kell felelniük.
A vállalat által frissen bejelentett Google VR SDK első stabil, immár béta címke nélküli verziója, a leggyakoribb feladatok leegyszerűsítése mellett olyan funkciókat is támogat, mint az integrált aszinkron újravetítés, a magas minőségű térhangzás, illetve az ugyancsak nyáron leleplezett, kifejezetten a platformhoz szánt Daydream kontroller kezelése.
CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata! A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.
A Google az SDK létrehozásához a Unityvel és az Unreallel is együttműködésre lépett. Előbbivel a vállalat natív Daydream integrációt ígér, azaz a Unity VR renderelést célzó optimalizációit a fejlesztők teljes mértékben kihasználhatják, de többek között a fejmozgás követése és deep linking sem maradt ki a csomagból. Az Unreal Engine 4 natív támogatásának hála az UE4-gyel dolgozó fejlesztőknek is adott a dedikált kontroller támogatása, szintén egy sor optimalizáció mellett. Az új SDK-t az érdeklődők a keresőóriás Daydream fejlesztői oldaláról szabadon letölthetik, azon továbbá a Unityre és Unrealre építő megoldások használatához szükséges dokumentációt és példaalkalmazásokat is megtalálhatják.
Noha a Google fejlesztői konferenciáján bemutatott referencia VR-szemüveg és kontroller még nem érhető el, a fejlesztők egy otthon elkészítehtő, "DIY fejlesztői csomag" segítségével már elkezdhetik a tesztelést. Utóbbihoz egy akár kartonból összerakott Cardboard VR-szemüvegkeretre, egy abban elhelyezett Nexus 6P-re, illetve egy második, legalább KitKatet futtató androidos okostelefonra lesz szükség, utóbbi szolgál kontrollerként.
A keresőóriás az SDK-val párhuzamosan a VR tartalomgyártás felpörgetését célzó DAP (Daydream Access Program) kezdeményezését is útnak indította. A programban a cég szorosan együtt dolgozik a jelentkező fejlesztőkkel és az arra érdemesnek ítélt alkalmazásokat az elsők között teszi elérhetővé az androidos VR platformon.