A Google hadat üzen a pop-up hirdetéseknek
Búcsút mondhatunk a bosszantó pop-up hirdetéseknek, ha a Google-ön múlik, 2017-től ugyanis a cég büntetni fogja az oldalakat, amelyek közbeékelődő ablakokat használnak. Egy másik, kevésbé hangsúlyos, de látványos újítás, hogy eltűnnek a mobilbarát feliratok a keresőben a mobilra is optimalizált oldalak mellől.
Büntetni fogja a Google keresője a tolakodó, felugró ablakokat (interstitials) alkalmazó oldalak egy részét 2017. január 10-től - áll a Google közleményében. Ezek általában olyan hirdetések, amelyek a releváns tartalmak előtt nyílnak meg, jellemzőjük, hogy beterítik az egész képernyőt, csak egy kis helyet hagynak a bezárógombnak, így próbálják a felhasználót a reklám elolvasására kényszeríteni.
A Google a keresési eredmények között hátrébb sorolja majd a bosszantó pop-up hirdetési technikát használó weblapokat, elsősorban közülük is azokat, amelyeknél a tartalomelérést az oldal már megnyitás után vagy a tartalom fogyasztása közben korlátozza. Nem megengedett olyan egész oldalas felugró tartalmak használata sem, amelyeket a felhasználónak el kell utasítani ahhoz, hogy egyáltalán a főoldalra jusson. Szintén hátrébb sorolást von maga után, ha az oldal kialakítása miatt a közbeékelt hirdetés önálló tartalomnak látszik, a weboldal valódi törzse azonban alatta helyezkedik el.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Vannak olyan kivételes esetek, mikor a közbenső ablakok megmaradhatnak, mint például süti-használat elfogadása, jogi beleegyezés vagy életkori megerősítés. Azokat a belépőfelületeket sem büntetik, amelyek nem indexelt tartalmak, mondjuk email postafiók előtt állnak. A harmadik példa veti fel a legtöbb kérdést, mivel azok a bannerek is megmaradhatnak, amelyek könnyen bezárhatók vagy a felületet csak mérsékelten takarják ki, példaként a Safari vagy (nem meglepő módon) a Chrome app letöltést segítő bannereit említi a Google bejelentő nyilatkozata.
A másik, szembetűnő változás, hogy lekerül a mobilbarát címke a keresőben a weboldalakról, amelyek a mobilos tartalmakat felhasználóbarát módon és a PC-s tartalommal megegyezően szolgáltatják. Ennek oka, hogy a Google adatai szerint az oldalak 85 százaléka már mobilbarát módon jelenik meg. Az oldalak Google-rangsorolásánál a mobilbarát kritérium a jövőben is megmarad, hogy a saját oldalunk mennyire megy át a szűrőn, a Mobil-Firendly Test oldalon ki lehet próbálni.
Mindkét bejelentett újítás inkább a mobiloldalakra lesz hatással, mivel a felugró reklámok a kis képernyőn még zavaróbbak, mint a nagyobb monitorokon. Az nem titok, hogy a Google egy ideje a mobilos felhasználói élmény növelésére törekszik, és ez is befolyásolja algoritmusát. A jövőben valószínűleg még több olyan változtatás várható, amely a mobilhasználatot helyezi majd előtérbe.