Kulcsrakész önvezető rendszeren dolgozik Delphi és a Mobileye
Három éven belül előre elkészített, autonóm vezetőrendszert dobna piacra a Delphi és a Mobileye, amelyet az érdeklődő autógyártók egyszerűen beépíthetnénk járműveikbe. A terméket a páros 2019-ben tervezi piacra dobni.
Nagyágyúk fognak össze, hogy előre hozzák az önvezető autók mára egyébként sem túl távolinak látszó piaci rajtját: az iparág két jelentős szereplője, a Mobileye és a Delphi együttműködésre lépett, hogy kifejlesszen egy a sofőr nélküli autókba szánt, készen megvásárolható vezérlőrendszert, melyet bármelyik autógyártó beépíthet járműveibe. Az elmúlt napokban-hetekben több vállalat is merész ígéreteket tett a teljesen önvezető autók megjelenése kapcsán, a Ford és az Uber például azokat 2021-re ígéri. A Delphi-Mobileye páros megoldása a rajtot most még előrébb hozhatja, a tervek szerint ugyanis rendszerük már 2019-ben integrálható lesz az érdeklődő gyártópartnerek autóiba.
A gépi látással foglalkozó Mobileye neve a Tesla kötelékéből lehet ismerős, az izraeli vállalatnak jelentős szerepe volt az elektromos autóiról ismert gyártó néha fél-önvezetőként is emlegetett vezetéssegítő rendszere, az Autopilot kifejlesztésében. Az immár a cég fejlesztőpartnerévé avanzsált Delphi az egyik legnagyobb autóalkatrész-szállító az iparban, amely autókra szánt szenzorai mellett szoftvereiről is ismert. A cég maga is komoly ambíciókkal rendelkezik az önvezető járművek terén, ahogy azt a The Next Web is kiemeli, 2014-ben már bemutatott egy a saját fejlesztésű önvezető rendszerével szerelt kísérleti Audit, ezen a nyáron pedig Szingapúrban egy sofőr nélküli fuvarozószolgáltatást kezdett tesztelni, igaz egyelőre csak három fix útvonalon.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Hogy a két cég nem csak tapogatózni kíván a területen, és komolyan gondolja az első pillantásra igen szűkre szabott, 2019-es határidőt, jól mutatja, hogy önvezető platformjukat már a jövő év elején rendezett CES konzumerelektronikai kiállításon demóznák, mind autópályán, mind pedig városi körülmények között. A vállalatok egyébként 2002 óta több alkalommal is dolgoztak már együtt, az összeszokott munka pedig kiemelten fontos, ha egy hasonlóan nagyra törő projektet akarnak ilyen rövid idő alatt véghezvinni. A páros "több százmillió dollárt" készül beleölni a kezdeményezésbe.
Persze nem minden elemző olyan bizakodó a jövő kapcsán mint a két cég: a The Wall Street Journal szerint, ha a páros tartani is tudja magát célkitűzéséhez, és 2019-ben piacra dobja termékét, az érdeklődő autógyártóknak két-három évbe is telhet, míg azt saját járműveikbe integrálják. A technológiára építő önvezető autók ennek megfelelően a Ford és Uber által ugyancsak megcélzott 2021-ben, vagy megkésve, 2022-ben láthatnak először napvilágot.
A terület egyébként az elmúlt hetekben elképesztően felpörgött: az Audi néhány héttel ezelőtt dedikált leányvállalatot hozott létre az önvezető autós fejlesztésekre, de 2025-re a BMW is autókereskedésben kapható, teljesen autonóm járműveket ígér. A sofőr nélküli autókat a Ford, mint fentebb már szó volt róla, 2021-ben dobná piacra - a gyártó nem teketóriázik, járművéből a kormányt és pedálokat is teljesen eltávolítaná, azokat pedig kifejezetten fuvarozási célokra árusítaná. Hasonló terveket szó az Uber is, amely ráadásul Pittsburgh útjain már teszteli is kísérleti Volvóit, valódi utasokkal.
A Delphi-Mobileye duó tehát már most komoly versennyel kell, hogy szembenézzen, miután a legnagyobb cégek jelenleg elsősorban házon belül fejlesztett önvezető technológiákban utaznak. A kisebb gyártók számára ugyanakkor egy kulcsrakész platform kifejezetten vonzó alternatívát nyújthat a hosszú éveket felemésztő kutatás-fejlesztés helyett.