:

Szerző: Hlács Ferenc

2016. augusztus 5. 15:15

Megnyitja a HTC Vive mozgáskövető rendszerét a Valve

Licencdíj nélkül felhasználható a HTC Vive mozgáskövető rendszere, a Valve megnyitotta a helyiségen belül milliméternél pontosabb helymeghatározásra képest megoldását a fejlesztők előtt.

Örülhetnek a HTC Vive teljes szobás térbeli mozgáskövető rendszerével szemező fejlesztők, a Valve ugyanis bejelentette, megnyitja az eszközt az érdeklődők előtt. A szenzorok ennek megfelelően a jövőben szinte bármilyen termékhez felhasználhatók lesznek, akár a VR-en túlmutató területeken is - mindezt bármilyen licencdíj nélkül.

A SteamVR Tracking néven elérhető termékkel a cég egy teljes körű hardveres és szoftveres megoldást kínál, amellyel az adott szobán belül meghatározható különböző tárgyak, készülékek pozíciója. A csomag három fő elemből áll, ezek egyike a bázisállomás, amellyel a Vive-ot kipróbálók már jó eséllyel találkoztak (a VR-szemüveget néhány hónapja mi is felpróbáltuk). A kis kocka formájú eszközből két darabot tartalmaz a pakk, mindkettő 120 fokos látószögben, nagyjából öt méteres hatótávolsággal pásztázza az adott szobát, a követni kívánt tárgyakon elhelyezett szenzorokat - illetve ezáltal magukat az objektumokat - pedig kevesebb mint egy milliméteres pontossággal képes pozicionálni.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod

Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

A második fő komponenst az említett szenzorok, azaz az ASIC érzékelők jelentik, ezekből összesen 40 darab jut a fejlesztői pakkba. Az alacsony fogyasztású, apró szenzorokból egy-egy tárgyra akár 32 darabot is ragaszthatunk, hogy teljes egészében láthatóvá váljon a bázisállomások számára. Az érzékelőkhöz egy szoftveres eszköz is párosul, amely segít kiszámítani azok optimális elhelyezését egy-egy tárgyon. A harmadik, utolsó elem maga a host, azaz a StreamVR Trackinghez tartozó szoftvert futtató PC - pontosabban, ahogy a Valve kapcsolódó oldalán fogalmaz, "egyelőre" egy PC, így nincs kizárva, hogy a későbbi verziókban erre a feladatra  is megjelenik egy dedikált hardver. Az eszközön a SteamVR API gondoskodik a térbeli követés pontosságáról.

A fejlesztői csomagban mindezek mellett egy a különböző prototípusokra rögzíthető moduláris referenciaeszköz is tartozik, amelyet a bázisállomások alapértelmezetten követni tudnak. Emellett a saját, követhető objektumok gyors prototipizálását segítő, előre legyártott áramkörök, a kalibrációt segítő további szoftveres eszközök, illetve teljes körű dokumentáció is jutott a pakkba, amely minden hardver és szoftverelem leírását tartalmazza a különböző adatlapoktól a tervrajzokig.

A megnyitott SteamVR Tracking pakkhoz a VR-szemüvegek és kontrollerek követése mellett a cég olyan potenciális felhasználási területeket is felvázol, mint például a drónok beltéri navigációja. A kezdeményezés mindenesetre első körben VR piacának adhat lökést, hamarosan megjelenhetnek az első alternatív, harmadik féltől származó követőrendszerek különböző extra funkciókkal vagy akár még pontosabb helymeghatározási képességekkel, sőt egészen újfajta kontrollerek is megjelenthetnek.

November 25-26-án 6 alkalmas K8s security és 10 alkalmas, a Go és a cloud native szoftverfejlesztés alapjaiba bevezető képzéseket indítunk. Az élő képzések órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról