Office konkurenst gründol a Salesforce?
A Microsoft Office babérjaira törhet a Salesforce. A cég szövegszerkesztőt vett, amit várhatóan táblázatkezelő és prezentációkészítő is követ.
Itt a Salesforce újabb felvásárlása, most a felhő-alapú Quip szövegszerkesztő ragadt a vállalat hálójában, összesen potom 750 millió dollárért cserébe. A cég ezzel a CRM-en túli szolgáltatásainak palettáját bővíti, a végső cél pedig egy Microsoft Office konkurens csomag összeállítása lehet, amihez a jövőben további akvizíciókat eszközölhet a Salesforce.
A Quip egy viszonylag fiatal szereplő, a céget mindössze négy éve, 2012-ben alapította a Facebook korábbi műszaki igazgatója, Bret Taylor. Az alkalmazás több befektető segítségével született, a listán pedig a kizárólag felhős vállalati fejlesztésekbe invesztáló Salesforce Ventures is szerepel, így a felvásárló jól ismerhette a Quip helyzetét, illetve a cégben rejlő potenciált.
A közlemény szerint a Quip (egyelőre) nem olvad be a Salesforce-ba, a cég továbbra is önállóan üzemel Bret Taylor és a korábban Google-től érkezett Kevin Gibbs irányítása alatt. A vezetők a szokásos kincstári optimizmussal tekintenek a jövőbe, nagy bővülési lehetőségeket látnak a felvásárlásban, ami az új tulajdonos hátterével és ügyfélkörével megvalósítható is lehet.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A kollaboratív munkához is használható Quip néhány év alatt több neves ügyfelet is behúzott, a Facebook mellett többek között az Instagram, a Pinterest, és a CNN is szerepel a cég listáján, ami mostantól a Salesforce segítségével bővülhet tovább. Az alkalmazás sokáig csak webes, illetve mobilos/tabletes app formájában létezett, natív PC-s kliens csupán tavaly júliusban érkezett.
A Prezi lehet a következő?
Amennyiben a Salesforce valóban egy releváns Office konkurensen dolgozik, úgy a közeljövőben további felvásárlásokra számíthatunk, hisz táblázatkezelő és prezentációkészítő nélkül nem sokra mennének a Microsoft komplett csomagjával szemben, utóbbihoz pedig egy potenciális célpont lehet a Prezi.
A magyar gyökerű cég épp a közelmúltban mutatta be a vállalati csoportmunkához fejlesztett Prezi Business-t, melynek felhasználói között például a Fujitsu és az Autodesk mellett a Salesforce is szerepel. Arról nincs információ, hogy utóbbi cég milyen formában, illetve volumenben használja az alkalmazást, de a partneri kapcsolat mögött állhat tapasztalatszerzés is. Amennyibe a Prezi elnyeri a Salesforce tetszését, úgy könnyen kivetheti rá hálóját a szinte folyamatosan terjeszkedő vállalat.
Utóbbi lehetőségtől függetlenül egyre éleződik a Salesforce-Microsoft konkurálás. Előbbi láthatóan az irodai alkalmazások irányába nyit, a Microsoft pedig a Salesforce fő területén próbál erősíteni Dynamics termékcsaládjával. A cég legutóbb július elején jelentette be, hogy a CRM és ERP megoldásait, valamint az Office-t összevonva új csomagot dob piacra, aminek a Salesforce nem tud konkurenciát állítani, legalábbis egyelőre.