A Withings babérjaira törne a Philips
A professzionális piac után a konzumer szegmensben is próbálkozik a Philips, a holland cég okoseszközökre épülő egészségügyi platformot épít.
Okoseszközökkel építene saját konzumer egészségügyi platformot a Philips, a cég ehhez első körben egy okos testelemzőt, két vérnyomásmérőt, egy lázmérőt, illetve egy órát dob piacra. A Philips ezzel elsősorban a Nokia szárnyai alá tartozó Withings babérjaira törhet, amely egyike a legismertebb a egészségügyi (okos) termékekkel foglalkozó cégeknek.
A Philips francia konkurenséhez hasonlóan egy connected ökoszisztéma kiépítésével próbál piacot szerezni. Az eszközökkel begyűjtött információkat az okostelefonos HealthSuite alkalmazás egy csokorba szedi, a testsúlyból, pulzusszámból, testhőmérsékletből, vérnyomásából, illetve a megtett lépések számából kirajzolt trend alapján pedig követhetővé válnak az alapvető élettani paraméterek. Ez nem csak rendszeres sportolás során lehet hasznos, bizonyos eltérések akár súlyosabb betegségekről is árulkodhatnak (pl. a hirtelen testsúly növekedés vagy csökkenés).
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A Philips az említett Withings-től némileg eltérő termékstratégiát választott, az eszközök kivétel nélkül saját kijelzőt kaptak, így azok okostelefon nélkül, önállóan is használhatóak. Ebben az esetben a kapott mérési eredmények a következő csatlakozáskor kerülnek át az alkalmazásba, Bluetooth kapcsolaton keresztül.
A vállalat számára nem teljesen ismeretlen a piac, a Philips régóta foglalkozik egészségügyi eszközökkel, igaz azokat elsősorban a professzionális piacra szánja. A Philips Healthcare kínálatában leginkább különféle képalkotó eszközök (pl. CT, ultrahang, röntgen), illetve lélegeztetőgép szerepelnek. A vállalat ilyen irányú kompetenciája még kapóra jöhet a konzumer szegmensben, ahol a piac felosztása továbbra is csak az elején jár.