Lyukat ütött az LG teljesítményén a G5
Kritikán alul teljesít az LG G5, látványos lyukat ütött a cég teljesítményén a termék mögé állított sikertelen marketingkampány. Szerencsére más modellek jól fogynak és a többi részleg is kimondottan jól muzsikál.
Mintegy 12,4 milliárd dollárnak megfelelő koreai wonos forgalmat ért el az LG Electronics az első negyedévben - jelentette be a gyártó. A forgalom 0,6 százalékkal nőtt, nagyot ugrott viszont a nettó profit, amely 42 százalékos növekedéssel 238 millió amerikai dollárnak felel meg.
Az LG Electronics fekete báránya a negyedév során a mobilkommunikációs részleg volt, melynek bevétele 6,2 százalékkal, 2,95 milliárd dollárra esett vissza, míg a darabszám 13,9 millió darabot tett ki, ez 1 százalékos visszaesés. Ahogy az előző negyedévben, a részleg most is üzemi veszteséget, 135 millió dolláros mínuszt könyvelt el.
A részleg teljesítményét a G5 húzta vissza, a koreai gyártó idei csúcsmodellje váratlanul gyengén sikerült, amire a piac is azonnal reagált. A modell kudarca pedig önmagában mintegy 133 millió dolláros lyukat ütött a cég teljesítményén, köszönhetően az agresszív (de meg nem térült) marketingkampányok költségének. A helyzetet a K és X sorozatú középkategóriás modellek mentik, ezeket jól fogadta a piac, éves szinten itt 8 százalékos növekedést tudott elérni a gyártó.
LG G5 - fintorog a piac
A mobilos piacon pedig nem lesz könnyebb a következő időszakban sem, ahogy további szereplők erősítik meg saját felső kategóriás portfólióikat. A G5 gyenge teljesítménye a gyártó szerint a harmadik negyedévre is rá fogja nyomni a bélyegét, de a cég igyekszik menteni a menthetőt, így a sikeresebb K és X szériákra fókuszál majd, illetve sokat vár a hamarosan érkező V sorozatú terméktől is.
2025: neked mennyi pénzt ér meg a home office? Itt vannak az IT munkaerőpiaccal kapcsolatos 2025-ös prognózisaink.
A pozitív teljesítményt a háztartási gépek nyújtották, a céges felhasználásra tervezett légkondicionálók és az új generációs mosógépek teljesítettek kimagaslóan. A cég a prémium szegmens erősödésére számít, ennek megfelelően jelentős marketingköltségvetést mozgósít az LG Signature márka erősítésére, ami az amúgy is számottevő üzemi eredményt tovább növelheti.
Szintén nyereséges a szórakoztató elektronikával foglalkozó üzletág, itt is a felső kategória erősödése segítette az LG-t. Az UHD és az OLED felbontású modelleket jól fogadta a piac, a prémium modellek aránya a bevételen belül folyamatosan javul és a trend a következő időszakban is kitart majd az LG számításai szerint. A részleg egyébként 3,7 milliárd dolláros bevétel mellett 315 milliós üzemi eredményt ért el, ez drámai előrelépés a tavaly ilyenkor jelentett 72 milliós veszteséghez képest.