Térképészt csinálna az okostelefonosokból a Google
Mobilos felületre is elhozza térképének szerkesztési funkcióit a Google. A vállalat ezzel komolyan kibővíti a potenciális szerkesztők körét, ami idővel minőségbeli ugrást eredményezhet.
Újabb lépést tesz a Maps pontosságának javítására a Google, a népszerű térkép adatbázisa mostantól az okostelefonos alkalmazáson keresztül is könnyen javítható, bővíthető. Az extra információk egy részével a Google olyan szolgáltatásoknak szeretne nagyobb konkurenciát állítani mint a Yelp vagy a Foursquare.
Mindezért több új lehetőséget is bevezet(ett) a keresőóriás, melyeket több hullámban aktivál majd. Az "Add a missing place" opcióval hiányzó helyeket lehet felvinni a térképre, amibe egy templom vagy egy park ugyanúgy beletartozhat mint egy üzlet vagy szórakozóhely. A Google vagy mások által korábban felvitt helyeket a "Suggest an edit" opcióval lehet szerkeszteni, illetve a hibás vagy aktualitásukat vesztett információkat módisítani, javítani. Ez a két lehetőség a Google Maps alkalmazás iOS és Android verziójában, illetve a Google Search-ön keresztül is elérhető. A funkciókat az előző hetekben-hónapokban már tesztelte a felhasználók egy részén a cég, most azonban minden Maps-felhasználó számára élesednek.
A rendszerbe bevitt változtatási kérelmek a hibák és a visszaélések kiszűrése miatt nem jelennek meg azonnal a térkép éles változatában, ehhez a Google algoritmusa mellett felhasználók jóváhagyására is szükség. A Maps a közelünkben található helyeket érintő változásokról értesítést küld, ezeket jóváhagyhatjuk vagy szükséges esetén szerkeszthetjük, megfelelő számú pozitív megerősítést követően pedig a módosítás publikussá válik. Ez a lehetőség (egyelőre) a Google Maps alkalmazás androidos, illetve a Google Search androidos és iOS-es verzióiban érhető el.
A vállalat az új helyek hozzáadása és a hibás információk javítása melle a foghíjas adatokkal rendelkező helyek részleteinek kitöltését is szorgalmazza. Ez amolyan idegenvezetési jelleggel, elsősorban a különféle szórakozóhelyekre, bárokra és éttermekre irányul. Ehhez elég a felkínált címkékből megjelölni az általunk jellemzőnek tartottakat, étterem esetében például a "vegetáriánus" vagy a "happy hour" lehet két jellemző példa. A Google ezzel egyértelműen a két népszerű lokációs alkalmazás, a Yelp és a Foursquare/Swarm babérjaira törne, a két vállalat ugyanis elsősorban a különféle vendéglátóipari egységektől befolyt reklámbevételekből él. Az opció jelenleg a Google Maps alkalmazás androidos, illetve a Google Search androidos és iOS-es verzióiban érhető el.
Nem új az irány
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Ez már Google sokadik próbálkozása, hogy a közösség nagy (és ingyenes) erejére támaszkodva csiszolja tovább térképes szolgáltatását. Az egyik ilyen a 2012 végén bemutatott Map Maker volt, mellyel a felhasználók például apró útvonalakat, parkokat, komplexumok belső egységeit, vagy épületek neveit pótolhatják webes felületen. A mostani lépésekkel további, nagyjából 3 milliárd felhasználót vonhat be a Google, ugyanis jelenleg körülbelül ennyire rúg az okostelefon-felhasználók száma.