Leszűkíti az androidos támogatást a Salesforce
Erősen korlátozza vállalati mobilalkalmazásának követelményeit a Salesforce. A szoftver közeljövőben érkező verziója már csak alig egy tucat androidos készüléket támogat majd. Futtatni majd máson is szabad, de nem támogatott.
Feladja az androidos fragmentáció elleni harcot a CRM-piac nagyágyúja, a Salesforce. A következő hónapokban érkező Salesforce1 hivatalosan már csak egyes Google Nexus és Samsung Galaxy eszközöket támogat majd. A döntéstől minőségi ugrást vár a vállalat, mely a jobb felhasználói élmény mellett nagyobb biztonságot is jelenthet.
Jelen állás szerint tehát csak a Samsung Galaxy S5, S6, S7 és Note 4, valamint Google Nexus 5X és Google Nexus 6P okostelefonokat, illetve Galaxy Note 10.1 és Tab A 9.7 tableteket támogatja majd a Salesforce1 jövőbeni kiadása. A lista nem tartalmaz különösebb meglepetést, a Samsung régóta favoritnak számít vállalati környezetben, a Nexusok pedig rendre megkapják a legújabb frissítéseket. Bár a lépés ellenére az alkalmazás továbbra is letölthető lesz más androidos készülékekre, ebben az esetben semmilyen terméktámogatást nem biztosít majd a Salesforce, ami egy vállalati szoftver estében elengedhetetlen.
A cég döntése nem egészen alaptalan. Az androidos kínálatot minden szempontból magas fragmentáció jellemzi, a hardverek szinte végtelen variációi mellett az éppen támogatott operációs rendszer verzió tekintetében is erősen töredezett az ökoszisztéma. Utóbbi miatt például a jogosultságok szabályozása és megvonása a Play Store-ba bekötött készülékek mindössze 10 százalékán érhető el, a biztonsági réseket befoltozó havi frissítések pedig teljesen ad hoc módon (és nagyon kevés modellre) jelennek meg gyártótól és mobilszolgáltatótól függően.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A probléma az otthoni és az üzleti felhasználókat egyaránt érinti. A Tech Pro 255 vállalati informatikai döntéshozók körében végzett felmérést azt kutatva, hogy milyen az egyes márkák biztonságáról alkotott kép. A percepciót mérő listát toronymagasan az Apple és az iOS vezeti, a jobban ellenőrzött alkalmazásbolt, a nagyon alacsony operációsrendszer-fragmentáció és a teljes vertikális integráció miatt. Android oldalon egyszerűen túl sok olyan tényező van, melyek olyan kockázatot és üzemeltetési kényelmetlenséget, pluszmunkát jelentenek, melyekkel céges környezetben (hacsak nincs komoly anyagi kényszer erre) egyszerűen nem akarnak foglalkozni.
Fejlesztői szempontból a fragmentáció már könnyebben kezelhető, a Google sokéves munkája nyomán ma már az operációs rendszer verziói között sokkal kisebb a különbség, mint az kívülről látható. A Google ugyanis rendszeresen visszaportolja a friss API-kat a Play Services-en keresztül a régebbi rendszerekre is, így nem kell különböző alkalmazásokkal célozni az Android különböző verzióit. Üzemeltetői szempontból azonban valóban van különbség a különböző gyártók termékei között, ez pedig céges környezetben tényleg nem nyújt vigaszt.
Mostani döntésével valószínűleg utóbbira (is) reagált a Salesforce, a támogatott készülékek minimálisra szűkítésével saját, illetve az ügyfél vállalat dolgát is megkönnyítheti. A szoftver fejlesztése könnyebb (értsd: olcsóbb) lehet, lényegesen kevesebb hardver-szoftver variációra kell felkészíteni az alkalmazást, a tesztelési folyamatot pedig csak alig egy tucat készüléken kell elvégezni. Az ügyfél ezért cserébe egy várhatóan jobb minőségű, biztonságosabb megoldást kaphat, viszont ehhez már csak a felsorolt készülékek mellett juthat majd hozzá, ami bizonyos esetekben plusz befektetést jelenthet.