Megadta megát az Oculus, nincs több DRM
Eltörölte a DRM-es hardverellenőrzést az Oculus, mostantól a Rift VR-szemüveg nélkül is futtathatóak az Oculus Home áruház tartalmai. A kényszerű döntésből elsősorban a legnagyobb ellenfél ügyfelei, a HTC Vive tulajdonosai profitálhatnak.
Feladja a DRM-es szélmalomharcot az Oculus, a vállalat áruházának tartalmai mostantól nem igénylik az Oculus Rift hardver jelenlétét, azok más VR-szemüvegekkel is futtathatóak. A kényszerű engedmény haszonélvezői elsősorban a HTC Vive tulajdonosok lehetek, akik így bármiféle trükközés nélkül élvezhetik a az Oculus eszközéhez készített (exkluzív) tartalmakat.
A Facebook tulajdonában álló cég gyakorlatilag fű alatt kapcsolta ki a korlátozást a rendszer pénteki frissítésével, melynek hatására felhasználók lettek figyelmesek. A csendes döntés és végrehajtás nem meglepő, valószínűleg még jó darabig nem volt napirenden a DRM lekapcsolása, bár az alapítók korábban többször tettek olyan utalást, miszerint nem terveznek ilyen jellegű korlátozásokat. Az utóbbi ígéretének ellentmondó stratégiát végül az áprilisban felbukkant LibreVR kiegészítő húzhatta keresztül.
A GitHubra feltöltött kis program ugyanis a Rift VR-szemüveg megléte nélkül is lehetővé tette az Oculus exkluzív tartalmak futtatását a csatlakoztatott PC-n. Erre a vállalat egy biztonsági javítással válaszolt, és tette használhatatlanná LibreVR-t. A "javítás" nem sokáig foltozta a rést, az alkalmazás készítője ugyanis határozott húzással tört újabb utat a pajzson, mellyel már nem csak a szemüveg, de a játék (legális) meglétének ellenőrzését is sikerült megkerülni.
A fejlesztő szerint utóbbi a DRM megkerülésének mellékhatása volt, de végül épp ez kongathatta meg az Oculus vészharangjait, melynek végeredményeképp a cég kikapcsolta a DRM-alapú korlátozást. A LibreVR atyja először kissé hitetlenkedve erősítette meg a lépést, mely szerint Oculus Runtime 1.5 már valóban nem tartalmazza a Rifthez kapcsolódó megkötést. Ezzel párhuzamosan az ismeretlenségbe burkolózó személy eltávolította a LibreVR binárisait, mondván a kezdeményezés elérte célját. A hírre többen megkeresték az Oculus-t, a cég pedig megerősítette, hogy nem hibáról van szó, szándékosan törölték el a PC-knél alkalmazott hardverellenőrzést.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A történtek értelmében többé nem létezik Rift-exkluzív tartalom, tehát az Oculus ezzel már nem tudja differenciálni VR-szemüvegét, ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy az Oculus Home áruházban fellelhető tartalmak csak a Rifttel garantálják a tökéletes élményt. Az Oculus számára annyi öröm lehet az ürömben, hogy mostantól a HTC Vive tulajdonosaitól is származhat némi bevétele, ugyanis az áruházban található tartalmak fizetősek.