Augusztusban érkezik az Xbox One S
Nem csak vékonyabb, de erősebb is lehet a Microsoft-konzol augusztusban érkező ráncfelvarrása, és végre a tápegység is bekerül a gépházba. Az ár nettó 299 dollárról fog indulni.
Igazán feszes tempójú konferencián jelentette be a Microsoft a 2013 őszén megjelent Xbox One idén augusztusban piacra kerülő frissítését, az Xbox One S-t. A felújított konzol a vállalat szerint mintegy 40 százalékkal lett kisebb (térfogatban) az elődjénél, és végre a sokat szidott külső tápegység is bekerült a készülékházba.
Ami a műszaki változásokat illeti, az Xbox One S 4K és HDR-képes, de az jelenleg nem egyértelmű, hogy az előbbi képességet játékok esetében is lehet-e majd használni felskálázás formájában, vagy a magasabb felbontás csak a videólejátszásnál lesz-e elérhető. Az sem tiszta még, hogy ezeket a funkciókat milyen kimeneten viszi képernyőre a konzol, de az AnandTech-hez hasonlóan mi is a HDMI 2.0a-ra tippelünk a DisplayPort 1.3/1.4 helyett, hisz utóbbi jelenléte a televíziók esetében elenyésző.
A cég a három hátlapi USB portból egyet az előlapra mozgatott, és szintén ide került egy infravörös érzékelő is. Az új konzolra nem került dedikált Kinect port - nem túl burkolt célzásként a műszakilag egyébként remek kiegészítő piaci sikertelenségére. Aki mégis szeretné használni a mozgásérzékelőt az Xbox One S-sel, az igényelhet majd egy ingyenes átalakítót közvetlenül a Microsofttól, a rendeléshez mindkét konzol valamint a Kinect sorozatszámát is meg kell majd adni.
Máris PC-s útra lép?
Ugyan hivatalosan nincs róla semmilyen információ, és a hardveres ügyekben általában jól értesült lapok (Digital Foundy, AnandTech, Ars Technica) sem tudnak róla, Rod Fergusson, a Gears of War 4-et fejlesztő The Coalition stúdió vezetője érdekes megjegyzést ejtett el a Polygonnak adott interjújában. Fergusson szerint "az Xbox One S-ben több a nyers GPU és CPU-erő az Xbox One-hoz képest", melynek segítségével a fejlesztők a soron következő Gears of Warban csökkenteni tudták a játékon belüli teljesítményingadozást.
Ez azt jelentené, hogy a Microsoft nem csak gyártástechnológiában fejlettebb, így kisebb alapterületű és kevesebbet fogyasztó chipet használ a One S-ben, hanem az órajelet, esetleg a végrehajtó egységek számát is megemelte. Ez kvázi a jövő év végére esedékes Project Scorpio (erről mindjárt szót ejtünk bővebben) előtti félgeneráció-váltást jelentene, ami a konzolos világ eddigi menetrendje alapján meglepő húzásnak számítana, de a láthatóan felgyorsuló termékciklus fényében már kevésbé. Mindenesetre a Microsoft egyelőre hivatalosan nem kommunikált ilyen változtatást, és a The Coalition sem mondott erről többet, úgyhogy egyelőre várjuk a megerősítést vagy a cáfolatot.
A kontroller sem úszta meg
A Microsoft az Xbox One kontrollerén is módosított: a szarvak érdes felülete biztosabb fogást tesz majd lehetővé, a fejlesztett analóg karok pedig hosszú távon tartósabbak és pontosabbak lesznek a cég ígérete szerint. Erre egyébként szükség is van, mert az első generációs játékvezérlők esetében elég gyakori az analóg karok meghibásodása - jellemzően az egyik irány beragadása (én például emiatt épp a napokban vettem meg a harmadik példányomat - a szerző). A rádiós kapcsolat terén is történtek fejlesztések, a megnövelt jelerősség miatt Wi-Fi kapcsolaton keresztül a hatótáv akár az eddigi kétszerese is lehet, továbbá Bluetooth-támogatás is kerül a kontrollerbe, így a PC-seknek nem kell feltétlenül beszerezni a hétezer forint körül kapható adaptert, ha kábel nélkül szeretnének játszani.
Végül pedig egy esztétikai érdekesség: a Microsoft egyedi kontrollerek tervezésére és rendelésére is lehetőséget biztosít az Xbox Design Lab oldalon. A saját ízlésre hangolt vezérlők 80 dollárba kerülnek, és az előlapot, a ravaszgombokat és az analóg karokat lehet a felkínált színpalettából válogatva tetszés szerint átszínezni, további tíz dollárért pedig gamertag-gravírozás is kérhető. A szállítás szeptember elején indul, de a rendeléseket már mostantól le lehet adni.
Xbox One S
Még több videóAz 500 gigabájtos merevlemezzel szerelt Xbox One S nettó 299 dollárba fog kerülni, míg az 1 terabájtosért 349 dollárt, a különkiadású 2 terabájtos változatért pedig 399 dollárt kér majd a Microsoft. A konzolt fektetve és állítva is lehet majd használni, az utóbbihoz szükséges állvány 20 dollár lesz.
Project Scorpio
A Microsoft a hónapok óta pletykált új konzolról is ejtett néhány szót, így immár hivatalos: a gép fejlesztés alatt van, és a tervek szerint 2017 végén, az ünnepi szezon környékén fog megjelenni. A cég ezért nem mérte bőkezűen az információt, így mindössze annyi derült ki, hogy (újfent AMD fejlesztésű) nyolc processzormagot és egy 6 teraflops számítási kapacitású GPU-t tartalmaz majd a gép központi egysége (ez az Xbox One ötszöröse, és megegyezik az AMD R9 390X nyers erejével), 320 GB/s memória-sávszélességgel kiszolgálva.
CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata! A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.
Phil Spencer Xbox-vezér szerint a teljesítmény akár 4K felbontású játékok mellett is elég lesz 60 képkocka per másodperces megjelenítésre, illetve VR-támogatás is lesz - de hogy ez saját fejlesztésű kiegészítőt, vagy például Oculus Riftet takarja, nem tudni. A konzol teljes visszamenőleges kompatibilitást fog kínálni szoftverek és kiegészítők terén egyaránt.
Elég egyszer megvenni
A konferencián már-már idegesítően sokszor hangzott el az "Xbox One and Windows 10 exlusive" mondat, ami arra jó volt, hogy nyilvánvalóvá tegye: a Microsoft térfelén a PC és a konzol közötti határ eltűnése nagyon közel van. A kezdeményezés hivatalos nevet is kapott, az Xbox Play Anywhere-be tartozó játékok egyrészt lehetőséget adnak majd a keresztplatformos többjátékos módra, másrészt mindegy lesz, hogy a felhasználó az xboxos vagy a PC-s változatot vásárolja meg, mindkét platformon megkapja a licencet.
A játékokkal kapcsolatos bejelentésekért a Gamekapocs E3 oldalát érdemes felcsapni.