4,7 milliárdért veszi meg a Blue Coatot a Symantec
A Symantec nem sokáig ült a Veritasért kapott milliárdokon, kétharmadát máris új felvásárlásra költi. A vállalat új vezérigazgatója is a friss szerzemény éléről érkezik.
Jelentős akvizícióba fekteti a Veritasért kapott 7,4 milliárd dollár közel kétharmadát a Symantec: az IT-biztonsági piac egyik legnagyobb szereplője 4,65 milliárd dollárért vásárolja fel a Blue Coatot. Érdekesség, hogy a Blue Coat tavaly is gazdát cserélt, akkor a Bain Capital magántőke-befektetési alap vette meg 2,4 milliárd dollárért, a legutóbbi tulajdonos tehát jó üzletet csinált. A magas árat indokolja, hogy a Blue Coat az év második felében tervezett tőzsdére lépni, a Symantec részéről a magas ár "megelőző csapás" volt – ezt erősítette meg a The New York Timesnak a Daniel Schulman is, a Symantec igazgatótanácsának elnöke.
A tranzakció a tervek szerint a harmadik félévben fog lezárulni, és az üzlettel a Symantec egyúttal új vezérigazgatót is kap – az áprilisban távozott Michael Brown helyére a Blue Coat első embere, Greg Clark ül be. A Symantec egyúttal azt is bejelentette, hogy összesen 1,25 milliárd dollárnyi, később (bizonyos üzleti eredmények teljesülése esetén) tulajdonrészre váltható befektetést kap két forrásból: 750 millió dollárt a már említett Bain Capital biztosít, 500 milliót pedig az IT szektorban (és főleg a kockázati befektetések világában) jól ismert Silver Lake Partners ad.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Mivel nem nyilvános részvénytársaságról van szó, a Blue Coat eddigi pénzügyi eredményeinek csak néhány sarokszáma ismert a részvénykibocsátás előkészületei miatt. Azok láttán azonban tiszta, hogy a Symantec elsősorban a mérnökökért, az ügyfélkörért és a reménybeli új üzleti lábért fizet ennyit. A Blue Coat az elmúlt két évét igen jelentős veszteségekkel (270 és 290 millió dollár) zárta, miközben tavaly bevételét is csak kicsit tudta növelni.
A Symantec annyit közölt, hogy az alapvetően webes biztonsági megoldásokat kínáló Blue Coat portfóliójával kiegészítve forgalmának közel kétharmada (várhatóan 62 százaléka) fog majd vállalati értékesítésekből származni. A cég egyúttal azt is közölte, nincs tervben a fogyasztói üzletág leépítése, hiszen jelenleg és várhatóan legalább a következő néhány évben még onnan is jelentős bevétele van. Azt viszont elismerte, hogy az átfedések miatt lesznek leépítések, de azt még nem tudni, ez nagyjából hány főt fog érinteni, csak azt, hogy a vállalat évi 150 millió dollár megtakarításra számít ennek kapcsán.