Külön értékesítené szabadalmait a Yahoo
Eladósorba került a Yahoo, s a céggel együtt a szabadalmi portfóliója egy része is. A cég fontolgatja, hogy e szellemi tulajdont külön csomagként értékesítheti, így ugyanis többet érhet, mint a vállalat részeként.
Folyik a szebb napokat látott Yahoo kiárusítása. A cég médiás és webes részét várhatóan az AOL-t is felvásárló Verizon viszi majd, a hosszú pályafutás alatt felhalmozott szabadalmi portfóliót külön csomagként értékesíti majd a cég. Nem véletlenül, a szellemi tulajdon önmagában 1-3 milliárdos értéket képviselhet, külön pedig jóval többet ér, mint a Yahoo részeként.
A Yahoo a web hajnala óta foglalkozik a változatos technológiák szabadalmaztatásával, a cég 21 éves történelme során elég komoly portfóliót épített ki, a kereséstől a hirdetések megjelenítéséig, a kommenteléstől a különböző webes technológiákig (egy válogatott lista például itt érhető el). A portfólió egyébként nem "szűz", a tulajdonosok tesztelték már perben is, a kereséshez és a kontextuális hirdetésekhez kötődő szabadalmakkal pont a Google ellen indított pert a Yahoo (pontosabban a később felvásárolt Overture), a keresőóriás 2004-ben adta fel és fizetett 300 millió dollárt részvényben. Elképzelhető, hogy az új tulajdonos szintén ilyen perekkel monetizálná a pakkot - érdemes tehát felkészülni erre a lehetőségre is.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A Reuters és a Wall Street Journal információi szerint a Yahoo most egy külső tanácsadót bízott meg a vevők felkutatásával, a Black Stone IP igyekszik vásárlót találni a portfólióira (vagy annak egy részére). A meg nem erősített információk szerint a Yahoo június közepéig vár ajánlatokat, a pakk pedig a legtöbbet ígérő vásárlóé lesz. Az eladást a Yahoo egyébként már áprilisban előkészítette, a szabadalmakat egy Excalibur nevezetű leányvállalatba tette át, így a felvásárlás tulajdonképpeni alanyát ez a cégecske jelenti majd.
Minden eladó
A Yahoo kiárusítása hivatalosan az év elején rajtolt, ekkor jelentette be a hajdan szebb napokat látott cég, hogy vevőt keres, mivel a Marissa Mayer nevével fémjelzett utolsó megmentési próbálkozás is totális kudarcot vallott. A vásárló a Yahoo webes szolgáltatásait és médiaérdekeltségeit viheti, a kínai Alibabában szerzett részesedés és néhány egyéb elem marad egy kiüresedett részvénytársaságban.
Az eddigi legkomolyabb jelölt egyébként a Verizon, az amerikai telekommunikációs óriás gyakorlatilag egy fordított Magyar Telekomot játszik, most kezdi felépíteni saját webes-médiás birodalmát és igyekszik a hirdetési bevételek felé elmozdulni. A stratégia részeként a Verizon korábban már felvásárolta az AOL csoportot, amely olyan médiumok kiadója, mint a TechCrunch, az Engadget vagy a Huffington Post. Ehhez vásárolhatja most hozzá a Yahoo-t a cég, az emlegetett felvásárlási ár pedig mintegy 3 milliárd dollár.
Lecsengett a szabadalom-láz?
A tech-cégek közötti szabadalmi háború most épp csitulni látszik, a korábbi évek nagy okostelefon-ipari perei (Apple vs Samsung, Microsoft vs androidos gyártók, Nokia vs Apple) lecsengőben vannak. A perek megmutatták, hogy néhány jó szabadalomnak bizony jó bevételgeneráló képessége lehet - a Microsoft például évekig finanszírozta saját okostelefonos kalandját az androidos telefonok után keletkezett hatalmas bevételéből. Kudarcot vallott viszont az Apple, amely a Samsung felemelkedését akarta megakadályozni a szabadalmakkal, az indított perek azonban a végtelenségig húzódtak, így a cég erőfeszítése hatástalan maradt.