:

Szerző: Gálffy Csaba

2016. június 6. 11:04

El is indult az algoritmikus Instagram

Máris nagy az izgalom a tartalomgyártók körében - ki nyer és ki veszít az Instagram új, algoritmikus megjelenítési rendszerével? A globális bevezetés már elindult, a következő hetekben mindenki megkapja - kikapcsolhatatlanul.

Elkezdte élesíteni az algoritmikus megjelenítést az Instagram, a Facebook tulajdonában álló képmegosztó platformon a következő hónapban mindenhol átvált a jelenlegi kronologikus megjelenítésről egy hibrid, súlyozott megjelenítésre. Ez a különösen népszerű képeket fogja majd kiemelni a felhasználók számára, így szeretné őket rávenni az app rendszeres elindítására. Az  algoritmus néhány országban korlátozottan már az elmúlt hónapban elindult, a következő hetekben azonban globálisan élesedik majd.

Az Instagram hivatalos indoklása szerint az átrendezés mögött ugyanaz az indok húzódik, mint a Facebook algoritmikus fala mögött: a felhasználók csak a potenciális bejegyzések töredékét látják (az Instagram esetében átlagban 30 százalékát), a tartalom jelentős részéről egész egyszerűen lemaradnak. Ebben a 70 százalékban pedig olyan fontos és érdekes tartalom is ragad, ami a felhasználók számára emelné a szolgáltatás értékét, az új algoritmus ezeket az anyagokat szeretné felszínre hozni és kiemelni.

Az Instagram (és a Facebook) számára a legfontosabb, hogy a felhasználók rendszeresen visszajárjanak, vagyis folyamatosan nézzenek rá az alkalmazásra. Ehhez pedig elengedhetetlen, hogy a hírfolyamban folyamatosan új, releváns tartalmat hozzon fel a rendszer, amiért érdemes is megnyitni az appot. Ebben pedig most az Instagram nem jó, nem szolgálja ki ezt az igényt - főleg azok esetében, akik relatíve kevés embert követnek.

A törekvés egyébként nem független az Instagram-analitika és a hirdetési rendszer kapuinak szélesre tárásától, a tulajdonos Facebook szemmel láthatóan agresszíven elkezdi monetizálni a platformot. Ehhez pedig értékesíthető szemgolyók kellenek, ezeket fogja majd az új algoritmikus rendszer "legyártani".

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

A logikának megfelelően az algoritmus kikapcsolhatatlan, így nincs lehetőség arra, hogy a felhasználó visszaváltson a régi nézetre. Az Instagram szerint ez nem lesz probléma, az algoritmikus megjelenítés jelentősen növelte az aktivitást, több lájk, több komment és általában felpezsdült közösség az új megjelenítés eredménye.

Az Instagram-huszárok számára így most az lesz a kérdés, hogy az algoritmus a status quohoz képest ki nyer és ki veszít az új rendszerrel. A platform ugyanis kitermelte a saját tartalomgyártóit, akik kiválóan meg tudnak élni abból, hogy ide posztolnak (de legalábbis számottevő mellékest tudnak keresni), elsősorban termékek promóciójával. Ha az algoritmus ellenük dolgozik majd, az jelentős bevételkiesést hozhat számukra, de ugyanilyen potenciálja van annak is, ha az új rendszer inkább ezeket a félhivatásos felhasználókat emeli ki. Egyelőre nem látszik, hogy a mérleg melyik irányba dől majd.

a címlapról