Milliárdokért vett új lábat a Salesforce
A cég 2,8 milliárdért, jelentős prémiumot fizetve szerzi meg az egyik piacvezető e-kereskedelmi platformszállítót, a Demandware-t. Marc Benioff szerint licitháború tolta ilyen magasra az árat.
Történetének legnagyobb értékű akvizícióját jelentette be a Salesforce: a CRM-piac nagyágyúja 2,8 milliárd dollárért veszi meg a Demandware-t, és ezzel egyszersmind új üzleti lábat is növeszt. Ugyan a befektetők az utóbbi időben a felvásárlási árnál jelentősen kevesebbre értékelnék az e-kereskedelmi platformszolgáltatót (a keddi záróár közel egymilliárd dollárral volt alacsonyabb a Salesforce ajánlatánál), de Marc Benioff Salesforce-vezérigazgató szerint egyszerűen licitháború alakult ki, amely alaposan feltornázta az árat. A tranzakció a tervek szerint július végéig zárul le.
A Salesforce így két legyet is üthet egy csapásra: meglévő szolgáltatásportfólióját egy (részben) plusz ügyfélkör felé is könnyebben tudja majd értékesíteni, valamint jelenlegi ügyfeleinek egy olyan új terméket is kínálhat majd, amit azok eddig egy harmadik féltől szereztek be. A Gartner az e-kereskedelmi platformok piaca 2020-ra 8,5 milliárd dollárra fog bővülni, ebből a várakozások alapján a Salesforce-Demandware (a jövőben Salesfoce Commerce Cloud) jelentős szelet tud majd kihasítani.
A Demandware 2012-ben lépett tőzsdére, és részvényeinek értéke tavaly nyáron pont a Salesforce ajánlatának szintjén volt, de aztán idén februárra egészen 28 dollárig esett vissza, ahogy a cég önerőből a vártnál lassabb ütemű növekedést produkált és mérlegét nem sikerült pozitívba fordítania. A vállalat 2016-ra 300 millió dollár körüli forgalmat és 50 millió dollár körüli veszteséget vár, a Salesforce-szal a háta mögött viszont a következő néhány évben jelentősen meglódulhat majd a szekér.
Egységben az erő
A Gitlab mint DevSecOps platform (x) Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.
A Salesforce-nak kulcsfontosságú lesz a Demandware sikeres integrálása valamint a meglévő és új ügyfélkör felé történő megfelelő kommunikáció. A felvásárlásban hatalmas lehetőségek vannak, de a kudarc is nagy lehet, ha a lehetséges vásárlókat nem sikerül meggyőzni arról, hogy a tulajdonosváltással üzleti és műszaki szempontból is jól járnak. A teljes vertikális portfólióval felfegyverkezve a Salesforce immár az Oracle-lel is sikerrel veheti majd fel a versenyt olyan esetekben, amikor a vevők mindent egy kézből szeretnének beszerezni – ezekben a szituációkban az Oracle hagyományosan nagyon jól szokott szerepelni a kombinált CRM, marketing és e-kereskedelmi tendereken.