:

Szerző: Gálffy Csaba

2016. június 2. 09:30

Céges profilok és analitika jön az Instagramban

Az Instagram-hirdetések felé lehet "kapudrog" a kisebb cégeknek az új Instagram-funkció, az analitika. A céges fiókok hamarosan követhetik a posztok elérését, és ha már ott vannak, rádobhatnak néhány forintot az elérés emelésére.

Az Instagram néhány nagy szervezet számára már régóta biztosít komplex analitikai eszköztárat, a kisebb cégek és szervezetek azonban eddig kimaradtak a szórásból. Ez változik hamarosan, az Instagram bejelentette, hogy érkezik a platformhoz fapados analitika és a fizetős posztokat is minden vállalkozás felé megnyitja a cég.

Céges fiókok, analitika, hirdetés

Az első lépcső, hogy az üzleti felhasználóknak rendelkezésre áll egy speciális céges ("business profile") formátum, amelyen megadható például a telefonszám, email cím, vagy épp a fizikai bolt címe. Ezek aktív formátumban jelennek meg, tehát a telefonszám egy gombnyomással hívható, a címhez pedig navigáció kérhető az appból közvetlenül. Jó hír, hogy ez a formátum teljesen ingyenes, így negatívuma nem nagyon van.

A céges fiók aktiválásával férhetnek hozzá a szervezetek a csemegéhez, vagyis a posztok kiemelésének lehetőségéhez és az analitikához. Az analitika felületén a fiók követőiről érhetőek el információk, így pontosabban behatárolható, hogy milyen célközönség nézi rendszeresen a posztolt képeket. A demográfiai adatokon túl a követők viselkedéséről is vannak adatok, így "relevánsabb tartalommal" tölthetik fel a cégek az Instagram-fiókot. Az analitika része lesz például az is, hogy a követők mikor nyitják meg leggyakrabban az appot, így maximalizálható az egyes posztok elérése.

Mindez persze csak étvágygerjesztő a főételhez, vagyis a fizetős szolgáltatáshoz, a posztok kiemeléséhez. Ez szintén csak céges profiloknak érhető el (mezei felhasználóknak nem), és értelemszerűen pénzért teszi lehetővé, hogy egy-egy poszt függetlenné váljon az Instagram kronologikus képfolyamától és akkor is látható legyen, ha amúgy régen lepörgött volna már.

Mobile first, a gyakorlatban

Az Instagram megközelítésének érdekessége, hogy mind az analitika, mind a kiemelés elérhető az első perctől a mobilappból, vagyis ehhez nem kell asztali géphez ülni. Ez logikus is, figyelembe véve, hogy a szolgáltatás az egyik első igazi csak mobilos (majd mobile-first) fejlesztés volt a piacon.

A Gitlab mint DevSecOps platform (x)

Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.

A Gitlab mint DevSecOps platform (x) Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.

Az új funkciók, a céges profilok, az analitika és a kiemelt posztok első körben az Egyesült Államokban, Ausztráliában és Új-Zélandon (ez utóbbi kettő a Facebook kedvenc tesztpiacainak számít) indul el, de még év vége előtt globálisan, így itthon is elindul.

A Facebook pénzügyi jelentéséből kiolvasható, hogy az elmúlt évek a mobilos hirdetésekről szóltak - a cég bevételeinek mintegy 80 százaléka származik már a mobilos felületekről (elsősorban a Facebook appon keresztül). Ezt fogja a jövőben az Instagram monetizációs stratégiája is erősíteni, a cég a jövőben várhatóan igen aktívan fejleszti majd ezt a hirdetési rendszert, és elképzelhető az is, hogy valamilyen formában összeköti majd a Facebook saját hirdetési megoldásával.

Az üzemeltetői szakmát számos nagyon erős hatás érte az elmúlt években. A történet pedig messze nem csak a cloudról szól, hiszen az on-prem világ is megváltozott.

a címlapról