Valóságok átjárhatóságán dolgozik a Microsoft
A Microsoft legújabb kezdeményezésével hozná közelebb egymáshoz a VR és AR rendszereket, a jövőre érkező mixed reality a konzumer és a vállalati felhasználás között nyitna kaput.
A kiterjesztett (AR) és a virtuális valóság (VR) átjárhatóságán dolgozik a Microsoft, adta hírül computexes rendezvényén a cég. A vállalat a Windows Holographic fejlesztői platform segítségével házasítaná a rendszereket, azaz kvázi kompatibilissé tenné egymással a két eltérő irányt, amiből nem csak a felhasználók, de a teljes iparág is profitálhat.
Az egyszerűen csak mixed reality elnevezésű kezdeményezéssel egész gyártófüggetlen platformmá bővül a Holographic, így a HoloLensen messze túlnyúlhat a rendszer. A rendezvényen a Microsoft ugyanis kiemelte, hogy számításuk szerint 2020-ban már 80 millió VR eszköz talál gazdára, és bár a vállalat elmondása szerint egyre több területen bizonyít HoloLens, várhatóan sosem fog hasonló számokat generálni a 3000 dolláros termék.
A kezdeményezéssel gyakorlatilag a konzumer és a vállalati (ipari) felhasználást hozná egymáshoz közelebb a Microsoft, hisz míg AR eszközöket jellemzően utóbb említett környezetben alkalmazzák, addig a VR elsődleges terepe a szórakozás. Az eseményen tartott demonstráció is erre volt kihegyezve, a munkában HoloLens-et viselő feleség az éppen egy játékban nyakig elmerült férjtől kért segítséget, végül pedig AR-VR kooperációban oldották meg a felmerült problémát.
CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata! A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.
A megoldás technikai részleteit egyelőre nem taglalta a vállalat, de az alapok kézenfekvőek. Míg az AR-es oldalnak a VR-t viselő felet kell kirajzolni, addig a virtuális valóság kalandozó fél számára a teljes AR környezetet kell továbbítani majd lerenderelni a VR oldalon. A megvalósításon több gyártóval dolgozik együtt a Microsoft, a listán többek között az Acer, az AMD, a HTC, az Intel és a Qualcomm is rajta van, utóbbi a mobilos megoldások miatt. A kooperáció első publikus eredménye jövőre várható.
A Microsoftot is elérte 2-in-1 láz
Az AR-VR házasítása mellett a Windows 10 növekedési lehetőségeire is kitért a Microsoft. A vállalat az Intelhez hasonlóan a 2-in-1 gépekben látja a legnagyobb potenciált, a kategória tavaly 26 százalékos növekedést produkált. Nem ez a Microsoft szerint az egyetlen növekedő informatikai szegmens, a gaming is nőtt 25 százalékkal, az IoT pedig 19 százalékkal a harmadik. A Microsoft a következő üzleti év során 2 milliárd dollárt szán a mobil PC-k marketingjére, melynek egyik fő célja a Windows 10-es funkciók népszerűsítése. Ez a Cortana és a Windows Hello mellett a hamarosan debütáló Windows Ink-et takarja.
A HWSW Computex tudósítását a hálózati tárolókat forgalmazó QNAP Systems támogatja.