Sokkal olcsóbb lesz a "családi" Spotify
Hat prémium fiókot ad havi 8 euróért a Spotify frissített "családi" csomagja, vagyis csoportos előfizetése. A vállalat ezzel igazodott a konkurencia árazásához.
Jelentősen visszavett családi csomagjának árazásából a Spotify: a zenestreaming megoldás prémium verzióját immár akár hat fő összesen 8 euróért (illetve az Egyesült Államokban 15 dollárért) veheti igénybe. Az árcsökkenés természetesen azokat is érinti, akik már korábban előfizettek a családi konstrukcióra, mostantól ők is a fenti összegért használhatják a szolgáltatást, május 24-től ők is átkerülnek ebbe az olcsóbb díjcsomagba.
A lépés időszerű volt, hiszen a konkurensek hasonló, csoportos csomagjai jelentősen olcsóbban voltak elérhetők, mint a Spotify esetében: a szolgáltató eddig a családos előfizetőknél az első csomagot teljes áron (5 euróért), az ahhoz csatlakozókat pedig féláron (2,5 euróért) adta az ügyfeleknek, ami bár olcsóbb volt, mint ha mindenki külön fizetne elő a szolgáltatásra, még mindig jelentősen többe került, mint a Google Play Music vagy az Apple Music hasonló konstrukciói. Utóbbiak már jó ideje hasonló feltételeket kínálnak, mindkét esetben hat ember, havi 15 dolláros összegért használhatja a streaming megoldást, igaz a Google családi szolgáltatása egyelőre csak néhány régióban érhető el, Magyarország még nincs ezek között. Az Apple megoldása hazánkban, akárcsak a Spotify esetében, 8 eurós havidíjért vehető igénybe, szintén hat fő részére - ugyancsak jelentősen olcsóbban, mint az Egyesült Államokban számolt, 15 dolláros díj.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A Spotify frissített árazása minden országra vonatkozik ahol a szolgáltatás elérhető, egyedül Kanada maradt le a listáról - igaz az új árcédula egyes régiókban eltérő lehet, Európában valamiért lényegesen olcsóbb lett a szolgáltatás. A csomaggal hat teljes értékű prémium fiók jár, megkötések, illetve hirdetések nélkül. Annak ellenére, hogy a családi konstrukció ára csak most igazodott a riválisokhoz, a streaming megoldásnak jelenleg nem nagyon van félnivalója: Daniel Ek, a cég vezérigazgatója március végén jelentette be, hogy a szolgáltatás már több mint 30 millió prémium előfizetőnél tart, azaz nagyjából kilenc hónap alatt több mint 10 millió fizetős felhasználóval gyarapodott.
Eközben a tavaly nyáron rajtolt Apple Music 13 millió előfizetőnél jár, (ingyenes verzió az első három hónapot követően nem érhető el az Apple szolgáltatásából) azaz eddig a Spotify-éhoz hasonló tempót diktál. Most, hogy az árkülönbségek elsimultak, a versenyben jóval nagyobb hangsúly kerül az exkluzív tartalmakra - az elmúlt hónapokban több nagy előadó is a konkurens megoldásokat választotta új albumainak debütálásakor, többek között Adele, Kanye West és a Coldplay új lemezei sem voltak elérhetők megjelenésükkor a Spotify rendszerében.
Az új díjszabás elvben minden már meglévő családi előfizetést érint majd, a Spotify ügyfélszolgálata szerint azonban kicsit túl korán indult a reklámkampány, a változás majd csak a mai nap folyamán élesedik a rendszerben.