Szerző: Gálffy Csaba

2016. május 23. 18:46

Kínába megy a Minecraft

Kínai kiadón keresztül érkezik a helyi piacra a Minecraft, a Microsoft nem talált más utat a hatalmas országban való terjesztéshez.

A Minecraft a világ egyik legnépszerűbb (ha nem a legnépszerűbb) játéka jelenleg, a 2,5 milliárd dollárért felvásárolt szoftvert azonban eddig a Microsoft nem tudta terjeszteni Kínában. A megoldás múlt hét végén megszületett, egy helyi kiadó, a NetEase lépett kooperációra a Microsofttal, így a kínai felhasználók is megvásárolhatják a hipernépszerű játékot.

A sajátos kínai gazdaságszabályozás egyik eleme, hogy például a játékok publikációjához rengeteg engedélyt kell megszerezni. Az Ars Technica felsorolása a PopCap vezetőjének 2010-es beszámolója alapján 6 különböző engedélyről beszél, ezek egy része pedig külföldi (nem-kínai) cég számára nem is szerezhető be. Így értelemszerűen szerződni kell egy helyi partnerrel, amely a játék kiadását elintézi - és nem mellékesen a keletkezett profit jelentős részét az országban tartja, összhangban a szabályozás szellemével.

A Microsoft választása ebben a párkereső játékban arra a NetEase-re esett, amely egy másik nagyágyú, a Blizzard játékainak helyi kiadását is végzi. Az a partnerség ráadásul kizárólagos is, vagyis a World of Warcrafttól a szuperfriss Overwatchig minden cím ezen a kiadón keresztül kerül a kínai piacra.

A most bejelentett partnerség a Minecraft for Pocket és a PC-s kiadásra vonatkozik egyébként (az xboxos verzió más úton már elérhető az országban), de a tervek szerint az együttműködésben készül egy "kínai piacra szabott Minecraft-verzió", ami nem mindenben azonos az európai vagy amerikai kiadással.

A K8s annyira meghatározó technológia, hogy kis túlzással szinte az összes IT-szakemberre nézve karrier-releváns.

a címlapról