A Nissan is háztartási akkuval támad
Már nem csak autóival indul harcba a Tesla ellen a Nissan az európai piacon, a japán cég egy saját otthoni akkumulátort is kiad. Az elektromos autókból származó újrafelhasznált telepekből készülő, 4,2 kWh-s xStorage tárolók napelemről vagy éjszakai áramról is tölthetők.
A Tesla példáját követve a Nissan is bejelentette saját, háztartásokba szánt akkumulátorát. A japán autógyártó a tavaly debütált Powerwallnak egy xStorage névre hallgató, ugyancsak falra szerelhető otthoni akkuval állítana kihívót. A Nissan, illetve a dublini székhelyű Eaton energetikai vállalat által közösen fejlesztett eszközzel a két cég célja, hogy a jelenleg elérhető legmegbízhatóbb és nem utolsó sorban legolcsóbb hasonló energiatároló rendszert dobja piacra - bár ez utóbbi területen még nem sikerült versenyre kelnie a Tesla megoldásával.
Az alapvető működési elv itt is ugyanaz mint a Powerwall esetében: a falra erősített méretes telep napelemek vagy egyéb megújuló energiaforrások segítségével is feltölthető, vagy egyszerűen beállítható, hogy az olcsóbb fogyasztási időszakokban, például éjszakai áramról töltse magát, amelyet aztán csúcsidőben használ fel a háztartás - sőt, a "maradék" energia akár a hálózatba is visszatáplálható, a villanyszámla további csökkentése végett. A megoldás persze nem csak a spórolás, illetve a környezetkímélőbb energiafelhasználás szempontjából lehet előnyös, de akár egy esetleges áramkimaradás során is értelemszerűen jó szolgálatot tehet.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Az xStorage telepek érdekessége, hogy azokba a gyártó az elektromos autóiból eltávolított, használt akkumulátorokat építi be, egy termékbe egész pontosan tizenkettőt, ami a cég szerint kulcsszerepet játszik a termék árának alacsonyan tartásában. Bár az elektromos autók kapcsán manapság a legtöbbeknek valószínűleg a Tesla luxusautói jutnak eszébe, ezen a területen a Nissanról sem szabad megfeledkezni, hiszen a gyártó Leaf modellje jelenleg a világon a legnagyobb számban eladott hasonló jármű - a cég így bőven tud válogatni a használt akkumulátorok között.
De használt akkuk ide vagy oda, ár-kapacitás arányban az xStorage egyelőre nem tud versenyre kelni a Tesla termékével. A Nissan otthoni akkumulátora 4,2 kWh-s kapacitással kerül piacra, és 4000 eurós indulóáron lesz elérhető, ez az összeg a beszerelés költségét is tartalmazza. Ehhez képest a Tesla kisebb, 7 kWh-s Powerwall modellje 3000 dollárért (jelenlegi árfolyamon nagyjából 2650 euró) vásárolható meg, azaz még a plusz nagyjából 500 dolláros telepítési díjat hozzáadva is számottevően olcsóbban kínál az xStorage-nél nagyobb teljesítményt.
A Nissan ugyanakkor különböző kényelmi funkciókkal is igyekszik növelni terméke értékét, háztartási akkumulátora például okostelefonos alkalmazásról is vezérelhető, az appban egy koppintással kijelölhető például, hogy a telep melyik rendelkezésre álló energiaforrásból töltse magát. Egy másik fontos stratégiai különbség a Teslával szemben, hogy a Nissan egyelőre nem tervezi a belépést az Egyesült Államok piacára, helyette az európai piacra fókuszál, ahol az amerikai versenytárs csak két-három országban van jelen. A japán vállalat a következő öt évben mintegy 100 ezer xStorage telep értékesítését tervezi.