Újabb nagyvállalati szövetséget kötött az Apple
Az IBM és a Cisco után az SAP elérését igyekszik kihasználni a cég a számára kevésbé otthonos terepen.
Közel két év alatt a harmadik nagyvállalati együttműködési megállapodást kötötte meg az Apple – az IBM és a Cisco után ezúttal az SAP-val. A közös munka első gyümölcsei valamikor az idei év második felében lesznek elérhetőek, a bejelentés viszont már most is jól mutatja, hogy az Apple egyáltalán nem csak a konzumer piacon látja az utóbbi időben a vártnál gyengébben fogyó iPad és iPhone jövőjét. A cupertinói vállalat igyekszik megbízható hardverbeszállítóként és egy biztonságos mobilplatform fejlesztőjeként-üzemeltetőjeként pozicionálni magát elsősorban az androidos alternatívákkal szemben (a Windows Mobile és a BlackBerry 10 mára marginálissá váltak még a vállalati piacon is).
A megállapodás értelmében a két cég közösen fog dolgozni egy új, iOS-exkluzív HANA Cloud Platform SDK-n (szoftverfejlesztői készlet), az erre épülő üzleti alkalmazások pedig teljes S/4HANA integrációt kapnak, és kihasználhatnak olyan egyedi Apple-funkciókat is, mint a Touch ID. Az SAP a tavaly bemutatott Fiori felhasználói felületből is készít egy iOS-specifikus változatot, valamint elindul majd az SAP Academy for iOS is, amely oktatási anyagokat és fejlesztői eszközöket fog kínálni.
Az új appok nyelve természetesen a Swift lesz, és ahogy ez az IBM-es együttműködés esetében is van, az alkalmazásfejlesztés oroszlánrészét az SAP fogja végezni, az Apple hatását leginkább a felhasználói felületen lehet majd észrevenni. Információink szerint az IBM-nél ez a munkamegosztás eddig bevált, és a közös programnak a vártnál nagyobb sikere van az ügyfeleknél. Azt viszont érdemes kiemelni, hogy az IBM nem csak üzleti alkalmazásfejlesztőként, hanem hardverértékesítési partnerként is tevékenykedik, az ezen a piacon elengedhetetlen kiemelt terméktámogatással kiegészítve, ezt pedig az SAP – szoftvercégként értelemszerűen – nem vállalta be.
Mégsem csak konzumer?
Steve Jobs híresen nem akart nagyvállalati beszállítói szerepet az Apple-nek, mert a céges beszerzések döntési folyamatát nem tartotta elég "szabadnak". Ezzel szemben Tim Cook egyértelműen komoly lehetőséget lát ezen a területen, de az első lépések valójában nagyon óvatosak. Cook láthatóan a kockázatok minimalizálására törekszik és kerüli a radikális váltást, így az Apple önállóan nem ugrik fejest a mély vízbe, hiszen szervezete, terméktámogatási rendszere és alkalmazásfejlesztői részlege egységesen konzumer fókuszú.
Consumer X Enterprise - Steve Jobs at D8
Még több videóMachine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Belsős információink szerint az értékesítési csatornában (itt elsősorban a Premium viszonteladókra gondolva) egy ideje már érezhető az átalakulási szándék, de amikor dönteni kell, hogy mondjuk készlethiánykor a végfelhasználókat vagy a céges (potenciális) megrendeléseket szolgálják ki, az Apple (egyelőre) mindig a konzumer igényeket helyezi előre. A vállalati szegmensben egyébként a viszonteladók is meglátták a bővülési lehetőséget, de az Apple az ilyen programok megvalósítását anyagilag nem igazán ösztönzi, így ezeket jellemzően saját kútfőből, magas kockázatvállalással lehet megvalósítani.
A konzumer piacon egyre kevésbé keresett iPad termékcsalád megfelelő szoftveres körítéssel, támogatással és nagy partnerekkel idővel sikerrel szállhat versenybe a PC-beszerzési büdzsékért, az iPhone pedig jellemzően magas költsége ellenére a legtöbb felmérés és nyilatkozat szerint már most is vonzóbb alternatíva, mint a fragmentált androidos ökoszisztéma. Az igazi kérdés az, hogy az Apple vajon továbbra is partnerek révén fog építkezni ezen a területen, vagy alapos előkészítés után (ne feledjük, az IBM-es megállapodás óta közel két év telt el) önállóan is beszáll a vállalati piacra.