Itthon is rohamosan nő a mobiljátékok népszerűsége
Mintegy 2,8 millió okostelefontulaj és 1,1 millió tabletgazda játszik készülékén - derül ki az eNET hazai internetezők körében végzett kutatásából.
Mára a hazai okostelefon- és tabletfelhasználók jelentős része is gyakran tölti mobiljátékokkal az időt - derül ki az eNET online kutatásából. A 2016 áprilisában végzett „Jelentés az internetgazdaságról” cím alatt közzétett kutatásban a VeVa online kutatási közösség 18. életévüket betöltött tagjai vettek részt.
Az okoseszközök terjedése továbbra is megállíthatatlan: mára a felnőtt magyar netezők 78 százaléka használ okostelefont, tabletet pedig 32 százalékuk. Az okoseszközök térhódításával már nincs szükség arra, hogy utazáshoz kézi konzolt vagy más unaloműző játékot vigyünk magunkkal, hiszen telefonon vagy tableten bármikor játszhatunk kedvenc címeinkkel - vagy épp tölthetünk le újakat az alkalmazásboltokból. Ezt egyre többen ki is használják, a okostelefonosok közül mintegy 2,8 millióan, a tablettulajdonosok táborából pedig 1,1 millióan játszanak készülékükön, döntő többségük heti rendszerességgel.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A mobiljátékok PC-s vagy konzolos testvéreikkel szemben jellemzően rövidebb elfoglaltságot kínálnak, általában unaloműzésre, az „üresjáratok” kitöltésére, így tekintenek rájuk a magyar netezők is: leginkább pihenés (61%) és utazás, közlekedés (53%) közben játszanak mobiljátékkal - persze a válaszadók között olyan is akad, aki egyenesen mobiljáték-függőnek vallja magát. Az egy napra jutó átlagos játékidő mindenesetre többségüknél így sem éri el a fél órát. A mobiljátékok típusát tekintve a szójáték a hazai kedvenc 41 százalékkal, ezt követi a kártyajáték (37%), a stratégiai játék (33%) és a kirakós játék (27%).
Az okostelefonos-tabletes játékokban a kellemes akár összeköthető a hasznossal is. Az egyes szoftverek a szórakoztatás mellett valamilyen társadalmilag hasznos ügyet is szolgálhatnak, például adatokat gyűjthetnek a felhasználókról valamilyen betegség megelőzése vagy gyógyítása érdekében. Az ilyen megoldások egyelőre nem igazán ismertek, azokról csak a felnőtt magyar netezők 11 százaléka hallott.
Összességében azonban a hasonló appokra is nyitottnak mutatkoztak a megkérdezettek, azok letöltését a leginkább attól tették függővé, hogy van-e anyagi vonzata (59%); mennyire érdekes (53%), illetve mit kell egy ilyen játékban csinálni (41%). Mindemellett természetesen a névtelenséget (50%) és az adatkezelési jogszabályok maradéktalan betartását (48%) is kiemelkedő fontosságúnak ítélték. Csupán a megkérdezettek 9 százaléka zárkózott el a koncepció elöl, 73 százalék egyenesen úgy nyilatkozott inspirálná, ha mobiljátékkal egyúttal egy jó ügyet támogathatna. A válaszadók 62% az ismerőseinek is ajánlaná, 57% pedig akár több időt is áldozna mobiljátékra, ha ezzel betegségek gyógyítását segíthetné elő.