Szerző: Gálffy Csaba

2016. április 29. 17:59

Kínaiakhoz igazoltak a BMW kulcsfigurái

Kiválóan illusztrálja a friss autóipari trendeket, ezért érdemes megemlékeznünk erről a történetről: kínai startuphoz igazolt a legendás BMW elektromosautó-divíziójának vezetése. Késhegyre menő csata zajlik a tehetségekért a színfalak mögött.

Nem mindennapi húzást mutatott be a kínai Future Mobility, a Tencent és a Foxconn által is pénzelt startup elektromosautó-startup. A cég ugyanis leigazolta a BMW hasonló profilú divíziójának teljes vezetését, némi zavarba hozva ezzel a bajor gyártót és lefejezve a cég i-sorozatú autóival foglalkozó részleget.

A Bloomberg és a Wall Street Journal információi szerint a Future Mobility először Carsten Breitfeldet szerezte meg, ő 20 évet húzott le a BMW kötelékében. vezetése alatt készült a BMW i8 plug-in hibrid sportautó. Breitfeld után pedig a divízió három további vezérét is sikerült átcsábítani, köztük az i-sorozat elektromos hajtásának fejlesztését felügyelő Dirk Abendrothot, a designcsapatot vezető Benoit Jacobot és a BMW i termékmenedzserét, Henrik Wenderst. A különböző források által megerősített értesülés szerint ők a jövőben mind a Future Mobilitynél dolgoznak majd.

A BMW még 2011-ben mutatta be i3-as elektromos autóját, amely végül két év múlva, 2013-ban került piacra., ezt pedig az i8 hibrid sportautó követte 2015-ben. Az értékesítési számok azonban elmaradtak a várakozásoktól, a BMW adatai szerint tavaly mintegy 24 ezer i3-as és 5500 i8-as fogyott. A gyenge piaci teljesítmény fényében a BMW vezetése úgy döntött, hogy kevesebbet fektet az elektromos autók fejlesztésébe, ennek megfelelően a sorozat harmadik darabja a jelenlegi tervek szerint csak 2020-ra kerülhet piacra, sokkal később az eredetileg tervezettnél.

A Future Mobility mögött a Bloomberg szerint olyan nagy kínai cégek állnak, mint a Tencent Holdings vagy a Foxconn Technology Group, amelyek autóipari tapasztalatokkal nem nagyon rendelkeznek. De szakmai támogató is van, a China Harmony New Energy Auto Holding Ltd. is részvényese a Future Mobility-nek, ez egy szintén kínai illetőségű dealer-hálózat. A startup egyébként a kínai kormányzat egyik kedvencének is számít, amelyre úttörő szerep hárul a következő generációs kínai járműipar létrehozásában.

Az elektromos gépkocsik és úgy általában a járműipar hatalmas átalakulás küszöbén van, a vérszagra pedig gyűlnek a tech-cégek. A Google egészen nyilvánosan fejleszti saját önvezető autóját, az Apple teljes titokban csinálja ugyanezt, a kínaiak pedig az agresszív lépésektől sem riadnak már vissza. Nagy kérdés, hogy a terület, amelyben Európa hagyományosan erősnek számít, hogyan alakul a következő években-évtizedben, és meg tudja-e őrizni a kontinens ipara a ma élvezett pozícióját.

A K8s annyira meghatározó technológia, hogy kis túlzással szinte az összes IT-szakemberre nézve karrier-releváns.

a címlapról