Ilyen specifikációkkal érkezhet a turbózott PlayStation 4
Új adatok szivárogtak ki a Sony készülő konzoljáról: a név valószínűleg NEO lesz, az eszköz pedig a 4K tartalmakkal is megbirkózik majd - az átjárás ugyanakkor teljes lesz az előddel, nem lesznek NEO-exkluzív tartalmak.
Új információk láttak napvilágot a Sony generációáthidaló konzoljáról. Egy ideje már keringenek a pletykák, melyek szerint a japán cég a PlayStation 4 felturbózott verziójának piacra dobására készül, most pedig a Giant Bomb céghez közel álló forrásai is megerősítették a korábbi híreszteléseket, az oldal továbbá néhány érdekes adatot is megszerzett az eddig többnyire PS4.5 vagy PS4K kódnéven futó konzollal kapcsolatban.
Ezek alapján a készülék még idén a boltokba kerül, az eredeti PS4-hez képest jelentősen felturbózott hardverrel. Bár az eszközben továbbra is nyolc Jaguar processzormag dolgozik majd, azok órajelét a gyártó 1,6-ról 2,1 gigahertzre emeli, GPU-téren pedig fejlettebb, Polaris-generációs AMD GCN mikroarchitektúrát találunk, amely a korábbi 18 helyett már kétszer ennyi, 36 CU-val dolgozik, 911 megahertzre állítva. Mindezek mellett a memória-sávszélesség is jelentősen megnő, a 8 gigabájt GDDR5 memória a frissített konzolban 176 helyett másodpercenként 218 gigabájttal dolgozik majd. A hírek szerint az új központi lapka 14 nanométeren készülhet majd, ugyanúgy, ahogy az AMD friss GPU-i is.
A fentiek erősen emlékeztetnek az AMD Polaris 10 Ellesmere kódnevű chipjére, amely a pletykák szerint idén a Radeon R9 480 kártyákban tűnik fel. Egy Polarisra építő GPU, nem csak a nagyobb teljesítmény, de az architektúra által biztosított alacsony TDP értékek miatt is a konzol hasznára válhat. Az új konzollal a gyártó elsősorban a 4K tartalmakat igyekszik kiszolgálni, illetve Full HD felbontás mellett biztosítana stabilabb framerate-et - ugyanakkor valószínűleg a vállalat még idén debütáló PlayStation VR virtuálisvalóság-szemüvege is profitál majd a felhizlalt erőforrásokból.
A Gitlab mint DevSecOps platform (x) Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.
Ami a játékokat illeti, a fejlesztőknek a következőkben egy "Base Mode" nevű alapüzemmódot, valamint az új "NEO Mode-ot" is elérhetővé kell tenni a megjelenő címekben. Előbbi a korábbi PS4 hardveren való zökkenőmentes futást szolgálja, a NEO üzemmód pedig értelemszerűen felturbózott készülékeken lép életbe, amelyeken lehetővé teszi az izmosabb vas kihasználását, illetve az akár 4K felbontású megjelenítést - feltéve ha amellett a fejlesztők tartani tudják a Sony által korábban megkötött képfrissítési gyakoriságot.
A kiszivárgott adatok alapján a Sony a NEO megjelenését követően sem hagyja magára a korábbi modell felhasználóit, nem lesznek csak az új hardverre készült címek, a játékosokat az online játék során sem különíti el a cég. A PS4 támogatása tehát változatlan marad, az egyetlen különbség az lesz, hogy a NEO egyes játékokat szebben tud majd futtatni.
A jelenlegi tervek szerint az idén októbertől megjelenő játékokban már kötelező lesz a NEO mód bevezetése, a szeptember végén kiadott címek pedig elsőnapos frissítésként kapják meg azt. A fejlesztőknek természetesen a korábban kiadott játékokat is lehetőségük lesz frissíteni az új hardverhez. Hivatalos információ mindenesetre még egyáltalán nincs a frissített konzol kapcsán - ugyanakkor valószínűleg nem kell már sokat várni rá.