Mától vége a Távszámlának
Mától nem lehet számlákat kezelni a Magyar Telekom által üzemeltetett Távszámla szolgáltatásban. A távközlési szolgáltató több mint tíz évvel ezelőtt bevezetett online fizetési platformja helyébe a Díjnet rendszere lép, illetve a Telekom saját weboldala, mobilalkalmazása.
A Magyar Telekom korábbi döntésének megfelelően mától elérhetetlen a távközlési cég által üzemeltetett online fizetési platform, a Távszámla. A cég januárban jelentette be, hogy a szolgáltatás helyét a jóval több számlakibocsátó partnerrel rendelkező Díjnet veszi át, ugyanakkor akik szeretnék, a Telekom weboldalán, illetve mobilalkalmazásban is kifizethetik, megnézhetik a számláikat.
A 2005. nyarán indult Távszámla eleinte csak a Telekom számlák (illetve az akkori Matáv-csoporthoz tartozó számlák) online fizetésére, illetve megtekintésére adott lehetőséget, később azonban több közüzemi szolgáltató is csatlakozott a platformhoz, némelyikük azóta ott is hagyta mind a Távszámlát, mind a Díjnetet. A Távszámla jelentősége ugyanakkor csak ebben az évtizedben kezdett el igazán felértékelődni, amikor a szolgáltatók, élükön a Magyar Telekommal, költségcsökkentési okokból az elektronikus számlakezelést kezdték előnyben részesíteni.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A szolgáltatás partnerei között korábban megjelentek nagyobb közműszolgáltatók is, ám később ezek egy része elpártolt a Távszámlától, és egy részük a Díjnethez csatlakozott, ahol a távközlési szolgáltatók közül a két másik nagy inkumbens, a UPC és az Invitel már korábban megjelent. A Díjnet listájából összességében ma egyedül az ELMŰ-ÉMÁSZ csoport hiányzik, mely éppen egy éve, botrányos körülmények közt hagyta ott az online számlafizetési szolgáltatást.
Májustól nem lehet számlát fizetni a Telenor üzletekben
A Távszámla ügyfelek számára a Telekom zökkenőmentes Díjnet migrációt ajánlott fel, így a szolgáltatásba belépő ügyfelek nyilatkozhattak arról, hogy csatlakozni akarnak-e a Díjnet rendszerébe. Az átregisztrálási szándák megerősítését követően a Telekom az érintett ügyfelek számláit (14 hónapra visszamenőleg) a következő napokban, hetekben adja át a Díjnet számára, ahol az előfizetők a szokásos fizetési módokon (Bankkártya, internetbank, mobiltelefon) keresztül fizethetik ki a számla végösszegét.
A Magyar Telekom a Díjnet mellett két másik online felületen is biztosítja a számlamegtekintés és kiegyenlítés lehetőségét, a tavaly létrehozott Telekom-fiók mellett a Telekom mobilszámlák a szolgáltató okostelefonos alkalmazásán keresztül is befizethetik.