Tovább robog a Slack-gyorsvonat
A cég újabb 200 millió dollár tőkét vont be, piaci értékét közel négymilliárd dollárra teszik a befektetők. A munkahelyi kommunikációs platformnak 800 ezer fizetős és 2,7 millió naponta aktív felhasználója van.
A Slack eddig az utóbbi évek egyik legnagyobb sikertörténetének tűnik az IT szektorban. A cég még harmadik életévét sem töltötte be, de fennállása során már több mint félmilliárd dollár kockázati tőkét vont be - a nemrég lezárt legutóbbi körben 200 milliót -, piaci értékét a befektetők 3,8 milliárd dollárra teszik, és már 430 főt foglalkoztat.
A szolgáltatást naponta 2,7 millión használják, a fizetős felhasználók száma pedig meglehetősen magas, 800 ezer - a freemium üzleti modellt tehát nagyon jól konvertálja folyamatos, egyre növekvő bevételre a cég. Az ismeretlenségből mára az egyik legmenőbb céges kommunikációs platformmá emelkedő Slack elképesztő ütemben növeli felhasználói táborát, tavaly áprilishoz képest a naponta aktív és a fizetős "slackerek" száma a négyszeresére ugrott. Annak ellenére, hogy a Slack viszonylag későn és nagyvállalati háttér nélkül érkezett a céges chatszolgáltatások területére, egyre referenciává, az első számú legyőzendő szereplővé válik.
Arra, hogy miért ilyen sikeres ez a platform, nehéz (jó) választ adni. Legnagyobb erőssége, a külső szolgáltatások integrálhatósága egyáltalán nem új koncepció, de tény, hogy a nyílt API, a bőséges dokumentáció és a fejlesztői közösség aktív támogatása gyorsan látványos eredményeket hozott. Végfelhasználói oldalon szintén a külső integrációk tolják a népszerűség szekerét - egyszerűen és gyorsan lehet céges környezetben gyakran használt alkalmazásokat, szolgáltatásokat bekötni, azokat akár közvetlenül a Slackből "etetni", vezérelni. A platform a közeljövőben hang- és videohívási funkciókkal bővül, amit követően már a legnagyobbakkal szemben (például Skype for Business) is komoly alternatívát kínálhat.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Maga az üzenetkezelési backend és az appok minősége egyelőre még nem az igazi, a bő fél éve tartó szerkesztőségi használat során rendszeresen találkoztunk értesítési, szinkronizációs problémákkal, esetenként a már bekötött integrációk eltörésével. Az általunk szintén aktívan használt Telegram műszaki megbízhatósága tapasztalataink szerint lényegesen jobb, ugyanakkor tény, hogy a Slack fejlesztői eszköztára és adminisztrációs lehetőségei, fizetős szolgáltatásai (egyelőre) egyértelmű előnyöket biztosítanak számára. Még egy fontos adalék: a korábban számottevő belső levélforgalmunk gyakorlatilag nullára csökkent, a munkafolyamat kommunikációs, megosztási, szervezési feladatait mind sikerrel emeltük át a Slackre.
Érdekes lesz követni, hogy a fiatal cég vajon hosszú távon is sikeresen tudja-e megvetni a lábát a szintén (rögtön gépi tanulással felturbózott) botokkal gazdagodó Skype-pal, a hatalmas helyzeti előnnyel induló Facebook at Workkel, a nagygenerált kapó Cisco Sparkkal vagy az Atlassian-féle, tavaly a külső fejlesztők előtt szintén megnyitott HipChattel szemben.