Eltűnnek az olcsó Toshiba PC-k
Elhagyja a veszteséges konzumer piacot a Toshiba, a japán vállalat a B2B szegmensre koncentrál a jövőben. Ezzel gyakorlatilag megszűnik a Satellite gépek forgalmazása, Európába már csak drágább üzleti modellek érkeznek.
Véglegesítette új PC-s stratégiáját a Toshiba, a cég japánon kívül elhagyja a veszteséges konzumer szegmenst, és inkább a profittal kecsegtető üzleti és vállalati termékekre fókuszál a jövőben. Az anyaországon kívül eltűnnek a kedvező árú Satellite gépek, hamarosan már csak a drágább Tecra, Portégé, és dynaPad modellekkel találkozhatunk, ezekkel sem mindenhol.
A Toshiba még 2014 őszén kezdte újragondolni PC-s üzletágának működését. A vállalat korábbi stratégiája a piaci részesedésre fókuszált, ami két eltérő termékvonal fejlesztésével, illetve támogatásával járt, a konzumer és az üzleti vonal élesen elkülönül egymástól. Időközben az erősödő konkurencia (pl. Lenovo) és a PC-piac hanyatlása erősen rányomta bélyegét a Toshiba tevékenységére, a stratégia végül nem hozta a várt sikert.
A jelenlegi piaci helyzet széles, változatos konzumer termékpalettát kíván, miközben a gyártók csak igen vékony árréssel dolgozhatnak, ezért óriási mennyiséget kell értékesíteni a profitábilis működéshez. Mindez a Toshibának nem sikerült, az amerikai piacon veszteséget termelt a japán cég konzumer szegmense, ami komoly érvnek bizonyult.
A döntés miatt feleslegessé vált erőforrások egy részétől megválik a Toshiba, összesen 1300 munkahely szűnik meg, illetve ezzel párhuzamosan jó néhány képviseletet is bezár a vállalat. Az átszervezést követően kizárólag csak a nagyobb árrést kínáló B2B szegmensre összpontosítja erejét a Toshiba, mely alól csupán Japán élvez kivételt, itt továbbra is elérhetőek lesznek a márka konzumer termékei, illetve később újabb modellek is megjelennek.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A távol-keleti országon kívül az üzleti notebookok maradnak, illetve tabletek és munkaállomások. Továbbra is Tecra márkanév alatt érkeznek a nagy teljesítményű laptopok, az ultravékony gépek a Portégé alá sorakoznak be, a 2-in-1 termékek pedig dynaPad és Portégé jelzéssel kerülnek piacra. A készlet erejéig a Satellite értékesítése sem áll le, a garanciális ügyintézésről pedig a jövőben is gondoskodik a Toshiba.
A B2B eszközök (kelet-közép-)európai forgalmazása, illetve annak módja egyelőre kérdéses, ehhez ugyanis jelenleg nincs megfelelő partnere a Toshibának, tehát erősen kétséges, hogy hazánkba hivatalos csatornákon eljussanak az üzleti gépek. Annyi már most bizonyos, hogy dynaPad belátható időn belül nem érkezik Európába.
A döntés a cég struktúráját is megváltoztatja, a vállalat a Toshiba Client Solutions Co. égisze alatt viszi majd tovább a PC-k fejlesztését és értékesítését. A Toshiba arra számít, hogy a döntés hatása már az április 1-től kezdődő 2016-os pénzügyi negyedévben megmutatkozik, az eddigi deficites működés után profitot vár a japán vállalat.
A változások ezzel valószínűleg nem érnek véget, hisz a Vaio-Toshiba-Fujitsu egyesülés már hónapok óta a levegőben lóg. Legutóbb februárban volt terítéken a japán trió kooperációja, ugyanakkor azt továbbra sem lehet biztosan tudni, hogy végül milyen formában egyesíti erejét a három márka. A Toshiba mostani döntése alapján az anyavállalatok valószínű megtartják az értékesítést, és csupán a "backendet" integrálják.