Harmincmillió fizető felhasználónál jár a Spotify
Átlépte a 30 milliós fizető felhasználószámot a Spotify, a vállalat az Apple Music, Tidal és YouTube Music piacra lépése mellett is egyre tempósabban növeli felhasználói bázisát - amin az előadók elégedetlensége sem lassít.
Twitteren jelentette be legújabb mérföldkövét a Spotify: a legnépszerűbb zenestreaming megoldás alapító vezérigazgatója, Daniel Ek szerint a szolgáltatás átlépte a 30 millió fizető felhasználós küszöböt. A vállalat terjeszkedése kifejezetten figyelemreméltó, különösen annak fényében, hogy az elmúlt hónapok során több komoly háttérrel rendelkező rivális is belépett a piacra.
A Spotify-tól legutóbb tavaly nyáron hallhattunk a felhasználószámra vonatkozó adatokat, a cég tavaly júniusban járt húszmillió előfizetőnél és 75 millió aktív felhasználónál. A vállalat meglepően gyors tempót diktál az elmúlt két évben: az első 10 millió előfizetőt 2014 májusában érte el, nagyjából öt és fél év alatt, ezt követően pedig bő egy évre volt szüksége, hogy megduplázza ezt a számot. A következő tízmillió fizető ügyfelet mintegy kilenc hónap alatt szerezte meg a cég.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A terjeszkedés mértéke bár látványos, nem példátlan: a rivális, tavaly nyáron indult Apple Music is hasonló növekedést produkált, több mint tízmillió előfizetőt begyűjtve a rajt óta eltelt kilenc hónapban. Érdemes ugyanakkor figyelembe venni, hogy a cupertinói cég komoly előnnyel indul, hiszen szolgáltatása az iOS rendszerrel együtt gyakorlatilag minden aktív készülékére alapértelmezetten megérkezik. Az Apple szolgáltatása nem elhanyagolható ellenfél, annak térnyerése azonban egyelőre úgy látszik nem hagyott számottevő nyomot a Spotify növekedésének ütemén. Ugyancsak tavaly, az ősz folyamán rajtolt el a Google második streaming zeneszolgáltatása, a YouTube Music is, noha annak térnyeréséről egyelőre nincsenek hivatalos adatok.
A Spotify dolgát nem könnyíti meg, hogy az elmúlt hónapokban több előadó is exkluzív tartalmakkal állt elő a konkurens szolgáltatások felületén: megjelenésükkor olyan nagy nevek, mint Adele, a Coldplay, Beyoncé, Rihanna vagy Kanye West új albumai sem voltak elérhetők a Spotify rendszerében. Utóbbi főként a zenestreaming szolgáltatás hirdetésekkel támogatott ingyenes részére vezethető vissza, amely jóval kevesebbet hoz a konyhára az egyes számok meghallgatása után az előadóknak, a csak fizetős konstrukcióban elérhető megoldásoknál. Az Apple Music esetében nincsenek ilyen problémák, hiszen az csak havidíj ellenében vehető igénybe, az első próbahónapot leszámítva nincs ingyenes verzió. Becslésünk szerint ugyanannyi lejátszás számottevően több pénzt jelent az előadók számára az Apple megoldásában, netán a Kanye West által pártfogolt Tidal rendszerében, így érthető, hogy sokan inkább azok felé húznak.
A zenészek elégedetlensége azonban úgy tűnik még mindig kevés, hogy lassítsa a Spotify térnyerését, és jelenleg úgy látszik, a cég nem is igazán aggódik emiatt: a vállalat kommunikációs vezetője Jonathan Prince korábban a The Verge-nek nyilatkozva elmondta, a cég nem tervez fizetni az előadóknak exkluzív tartalmakért.