Olcsóbb lesz a PlayStation VR
Olcsóbb lesz a Sony virtuális valósághoz tervezett konzolos szemüvege mint arra sokan számítottak. Bár a PlayStation VR csomagja bizonyos kiegészítőket nem tartalmaz, a rendszer összköltsége még így is jóval alacsonyabb lehet mint az Oculus Rift vagy a HTC Vive esetében.
Szinte minden részletet elárult októberben piacra kerülő PlayStation VR szemüvegéről a Sony. A japán vállalat a Game Developers Conference-en (GDC) ismertette termékének részleteit, a csomag tartalmát, illetve annak árát. Bár a megjelenés még odébb van, annyi jelenleg biztosnak tűnik, hogy a Sony megoldása a közvetlen konkurens Oculus Rift és HTC Vive szemüvegeknél olcsóbban kerül piacra.
CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata! A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.
A szinte pontosan két évvel ezelőtt Project Morpheus név alatt indult projekt egyes technikai részletei már nem számítanak újdonságnak. A kijelző szerepét egy 5,7 hüvelykes Full HD (1920x1080) felbontású OLED panel tölti be, ami egy szemre levetítve 960×1080 pixelt jelent. Mindez a közvetlen konkurens Oculus és HTC termékekhez mérten hajszálnyival kisebb felbontást takar, hisz ezek 2160x1200-as (szemenként 1080x1200) felbontású panellel érkeznek.
Képfrissítés tekintetében viszont már a PlayStation VR oldalára billen a mérleg, míg a Sony megoldása maximum 120 hertzes frissítést kínál, addig a már említett két konkurens megjelenítője 90 hertzen frissít. A japán cég emellett a kijelző pozitívumaként emeli ki, hogy az alkalmazott OLED kijelző mindegyik pixele három alpixelt (piros, zöld kék) tartalmaz, tehát nem a hírhedt PenTile szubpixel-elrendezést használja. A látószög 100 fokos, a játékos mozgása, illetve annak megjelenítése közti késleltetés pedig kevesebb mint 18 milliszekundum lesz.
A PlayStation VR háromtengelyes giroszkópot és gyorsulásmérő is magában foglal. A készülék pontos tömegét sajnos továbbra is homály fedi, ugyanakkor a Sony megoldása az egyedi kialakításnak köszönhetően nem a pofacsontra vagy az orra nehezedik, a súly a homlokon, illetve a fej tetején oszlik el, ami az ígéret szerint kényelmes(ebb) viseletet eredményez.
A szemüvegen túl több kiegészítőt is tartalmaz a csomag, melyek használata elengedhetetlen a rendszer tökéletes működéséhez. A szemüveget egy ez eddig ismeretlen processzorral szerelt külső egységhez kell csatlakoztatni, mely nem hivatalos információk szerint a térhatású hangfeldolgozás mellett a több képernyős megjelenítésért is felel. Utóbbi segítségével például egy időben lehet játszani és filmet nézni a PlayStation 4-en, vagy akár a szemüveg képernyőjén történő események is tükrözhetőek egy külső megjelenítőre, nem utolsó sorban pedig az összes játékot képes cinematic módban megjeleníteni, ami egy 225 hüvelykes virtuális kijelzőt takar.
A konzol dizájnjára hajazó 365 grammos dobozkán három HDMI, egy sztereó jack, valamint egy USB aljzat kapott helyet, amiket egy PS4 AUX port egészít ki, a szemüveget utóbbihoz, valamint egy HDMI porthoz kell csatlakoztatni, a mellékelt fülhallgató pedig a szabványos jack aljzathoz illeszkedik. A játékok irányításához használható lesz a Dual Shock 4 kontroller és a PlayStation Move kontrollerpálca is. A csomag szoftvereket is tartalmaz, a Playroom VR összesen hat darab játékot takar, amolyan ízelítőként a virtuális valóságba. A Sony állítása szerint jelenleg 160 különböző, a PlayStation VR képességeit kiaknázó játék van készülőben, melyekből 50 darab még az idén megjelenik.
Mindezért cserébe 400 dollárt, illetve ugyanennyi eurót kér majd a Sony, ami 200 dollárral kevesebb az Oculus, négyszázzal pedig a HTC Vive áránál. Mindez elsőre igen kedvezően hangzik, ugyanakkor a megfelelő élményért a PlayStation VR mellé még szükség lehet a nagyjából 50 dollár körüli PlayStation Camera kiegészítőre, valamint a már említett PlayStation Move kontrollerekre, amiből egy pár nagyjából 60 dolláros költséget jelent. Mindez összesen valamivel 500 dollár fölé emeli a teljes költséget, ami még mindig kedvezőbb a konkurensek hasonló megoldásainál. Amennyiben ehhez még hozzávesszük a PlayStation 4 alapgép 350 dolláros árát is, úgy egy relatíve kedvező árú csomagot kapunk, hisz az Oculus és a HTC drágább szemüvegeihez egy nagyjából 1000 dollár körüli PC szükséges.