Önvezető autókhoz vett szenzortechnológiát a Continental
Olcsó LIDAR érzékelőkkel lépne az okos- és önvezető autók piacára a Continental. A vállalat a napokban vásárolta fel az Advanced Scientific Concepts LIDAR szenzorok fejlesztésével foglalkozó divízióját, és hamarosan elkezdi bővíteni is a 22 fős csapatot.
A Continental név hallatán a legtöbbeknek valószínűleg gumiabroncsok képei ugranak be, a vállalat azonban az autógumiknál jóval szélesebb termékpalettával van jelen az autóiparban - ez pedig hamarosan még tovább bővül, a cég ugyanis a napokban felvásárolta az Advanced Scientific Concepts (ASC) egy kifejezetten az önvezető autókban használt szenzorok fejlesztésével foglalkozó részlegét. A felvásárlással az ASC összesen 22 mérnöke kerül a Continental kötelékébe, a gyártó azonban új divíziójának teljes létszámát több mint száz főre tervezi feltornázni.
A vállalat a gumik mellett már jó ideje foglalkozik vezetéssegítő elektronikai megoldásokkal is, az automatikus kormányzást célzó megoldásoktól egészen a vészhelyzeti fékezést szolgáló rendszerekig. A The Wall Street Journal szerint tőle származnak többek között a Mercedes-Benz automatizált vezetési rendszerének egyes komponensei is - de mikor 2013-ban felröppentek az első pletykák, hogy a Google saját tervezésű sofőr nélküli autón dolgozik, a Continental akkor is előkelő helyen szerepelt a lehetséges partnerek között.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Az önvezető autók egyik kulcsfontosságú részének számító LIDAR szenzorok azonban egészen eddig hiányoztak a vállalat repertoárjából. Az ASC akvirált részlege által fejlesztett, a Continental szárnyai alatt jó eséllyel hamarosan sorozatgyártásba is kerülő LIDAR szenzorok egyáltalán nem használnak mozgó alkatrészeket (ellentétben számos, jelenleg az utakat rovó kísérleti önvezető autó szenzoraival) ami kifejezetten előnyös választássá teheti az érzékelőket. A mozgó komponenseket a legtöbb iparágban ha lehet szeretik elkerülni, miután nagyobb eséllyel hibásodnak meg, mint a statikus megoldások.
A LIDAR technológia gyakran előkerül a részben vagy teljesen önvezető járművek kapcsán: a szenzorok úgy alkotnak 360 fokos képet környezetükről, hogy a fényt bocsátanak ki (legyen az látható, infravörös vagy akár ultraibolya) és annak visszaverődésének idejét mérik a környező objektumoktól, így meghatározva azok távolságát.
A Continental célja hosszútávon, hogy minél lejjebb szorítsa a mozgó alkatrész nélküli LIDAR rendszerek árát, így vonzóvá téve leendő termékeit a piacon. Ezen a területen elsősorban a Delphi Automotive-val kell megküzdenie, amely maga is árul hasonló szenzorokat, amelyek árát ráadásul tervei szerint 2-300 dollárra nyomja majd le, egy teljes érzékelőszettet pedig már ezer dollárért elérhetővé tenne a gyártók számára.
A szegmens árainak zuhanását jól mutatja, hogy a piacra eredetileg még forgó szenzorokkal belépő Velodyne (amely egy darabig a Google-t is ügyfelei között tudhatta) néhány éve még 80 ezer dollárért árulta készülékeit, mára pedig egyes modellek már 8000 dollárért is megvásárolhatók. Ebből az is jól látszik, milyen piaci előnyt jelenthetnek a későbbiekben a néhány száz dollárért kapható eszközök.