További milliárdokat pumpál egészségügyi felhőjébe az IBM
A vállalat 2,6 milliárd dollárért vásárolja fel a Truvent, újra hatalmas adatbázissal bővítve eddigi gyűjteményét.
Az IBM közel két éve hozta létre egészségügyi üzletágát, a Watson Health-et. A vállalat a divíziót új, "felhős" énje egyik alapkövének szánja, hasznosítva és pénzre váltva a nagy befektetéssel fejlesztett Watson analitikai és mesterséges intelligencia platformot. Az egységet az IBM leginkább kívülről vásárolt kompetenciával, ügyfélkörrel és adatbázisokkal bővíti, a Merge Healthcare, az Explorys és a Phytel mellett a Truven Health Analytics most bejelentett felvásárlása már a negyedik ilyen jellegű akvizíciója lesz a Nagy Kéknek.
Az új szerzemény 2,6 milliárd dollárba kerül, a tranzakció lezárása után az IBM megkapja a Truven teljes ügyfélkörét és két és félezer alkalmazottját is. A Truven az amerikai egészségügyi piac egyik legnagyobb felhős szolgáltatója, kínálatával a nyilvántartástól az komplex elemzéseken és méréseken át a kutatási eszközökig lényegében a szektor főbb igényeit lefedi. Az IBM így immár 300 millió páciens adatait fogja kezelni, ebből 215 millió a Truvennel kerül az "olvasztótégelybe".
A cég korábban a Thomson Reuters médiabirodalom részeként született, és 2012-ben vált önállóvá, miután a Veritas Capital magántőke-befektetői csoport kivásárolta 1,25 milliárd dollárért. A Truven akkor már 2200 főt alkalmazott, ügyfelei között a versenyszektor szereplői (gyógyszergyárak, magánklinikák, kutatólaborok) mellett számos amerikai állami intézmény is szerepel.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Az IBM egyik legfőbb célja, hogy egészségügyi divíziójában minél több adatsilót konszolidáljon - mondta a Bloombergnek az üzletág vezetője. Ez műszaki szempontból jelentős előnyökkel jár, a vállalat egyre több információból tud dolgozni, növelve az elemzések pontosságát, így ügyfelei is egyre jobban hasznosítható adatokhoz juthatnak.
Felmerülnek viszont adatkezelési és adatvédelmi aggályok, melyekre az IBM igyekszik megnyugtató válaszokat adni. A vállalat egyrészt megfelel a legszigorúbb jogszabályi előírásoknak, másrészt az egyes páciensek adatait mindig anonimizáltan kezeli, és csak az orvosi szempontból hasznos információkkal dolgozik - azzal a céllal, hogy az óriási méretű adatbázisra támaszkodva aggregálja az egyes faktorokat, és így egyébként nem látható trendeket, összefüggéseket tárjon fel.
Azt, hogy a Watson Health vagy éppen a teljes, Watsonra épülő analitikai portfólió mekkora forgalmat generál, az IBM egyelőre nem hozta nyilvánosságra. A vállalat a stratégiai jelentőségűnek bélyegzett tevékenységek tavalyi összbevételét közölte, a 29 milliárd dollár az éves forgalom negyedét teszi ki.