Szerző: Voith Hunor

2016. február 17. 16:44

Elrettentő célzatú büntetéseket kaphatnak az Uber-sofőrök

Egyre szorul az Uber magyarországi mozgástere, ahogy a kormány célzott törvénymódosításokkal és rendeletekkel igyekszik megfosztani a magát informatikai szolgáltatóként (az utazásmegosztó alkalmazás fejlesztőjeként és üzemeltetőjeként) meghatározó céget a taxisokkal szembeni árelőnyét biztosító lehetőségektől.

A nehéztüzérséget is beveti a magyar kormány az Uber ellen azért, hogy kikényszerítse a jogkövető működést és megszüntesse a kiskapuk kihasználásából adódó árelőnyt. Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) parlamenti államtitkára tegnap a köztévén jelentette be, hogy a múlt hét közepén már kiszivárgott rendelet március végén vagy április elején hatályba léphet.

Ez egyrészt azt jelenti, hogy a szabálysértő Uber-sofőrt akár 800 ezer forintos pénzbírsággal is sújthatják, amelyből legfeljebb 600 ezer a tárgyi (élet- és vagyonbiztosítás, legfeljebb tízéves, érvényes vizsgával rendelkező gépjármű), 200 ezer pedig a személyi feltételek (személyszállítói vizsga és a szolgáltatásnyújtáshoz szükséges PÁV II, 21. életév betöltése) nem teljesülése esetén szabható ki. Ezen felül a kormányrendelet az uberezésre használt autó rendszámának eltávolítására is lehetőséget biztosítana, így kivonva azt a forgalomból.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Az államtitkár bejelentése és a kormány lépése csak egy újabb állomás a lassan komédiába illő adok-kapok játszmában. Az ügy főleg a néhány héttel ezelőtti taxistüntetés óta éleződött ki, azóta folyamatos a nyilatkozatháború – a kormány részéről azt üzenve, hogy mindent megtesz az Uber szabálykerülésből származó versenyelőnyének megszüntetéséért, az Uber részéről pedig azt állítva, hogy a kormány a taxisok zsarolásának engedve el akarja lehetetleníteni a cég működését.

Az Uber hazai ügyvezető igazgatója, Fekete Zoltán szerint a cég elkezdte a közelmúltban támasztott feltételek teljesítését (e-számla, sofőrök vizsgáztatása, vállalkozói adószámhoz kötött szolgáltatás és a NAV felé történő adatszolgáltatás). A VS.hu-nak azt mondta, most már több száz partnerük felel meg a szigorúbb követelményeknek, Fónagy szerint viszont a legutóbbi információi szerint mindössze 30-40 sofőr rendelkezik a szükséges vizsgákkal. Fekete azt is kiemelte, hogy Magyarországon minden, az Uber szervezésében zajló utazás biztosítva van 5 millió dollár értékben, így nem igaz az az állítás, hogy az utasokat semmilyen biztosítás nem védi az esetleges balesetekkor.

A cég január végén egy online jövedelembevallási rendszer együttes kifejlesztését is felajánlotta Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszternek, de arról egyelőre nincs információ, hogy a kormány észt példára tervez-e élni a lehetőséggel, vagy megpróbálja saját kútfőből megoldani a dolgot. Kommunikációban viszont az Uber továbbra is agresszív stratégiát követ, múlt héten indított petícióját már 16 ezren írták alá – kíváncsiak vagyunk, a húszezres cél elérése után a vállalat hogyan fog tovább építkezni.

a címlapról

HEADSET

9

Merre van az AR-ra?

2024. december 30. 14:00

Idén a Meta, az Apple és a Snap is izgalmas bejelentésekkel álltak elő, de még nem látni tisztán, mi lesz a viselhető AR-szemüvegek valódi felhasználási célja.