Lassan, de jön az Xbox-PC közös bolt?
Április elején érkezik az első közös Xbox-PC játék, a Quantum Break. A cím az első, amely tényleg megteremti a közös platform képét, nagy kérdés marad a végrehajtás sebessége.
Viszonylag egyszerűen kezdődött: a Microsoft bejelentette, hogy a Quantum Break játék PC-s verzióját megkapják azok a vásárlók, akik előrendelésben veszik meg a cím Xbox One-kiadását. Az izgalmas részletek csak valamivel később csorogtak le, ma már azt is tudjuk, hogy a két kiadás egyszerre, egyetlen napon jelenik meg, és mindegy, hogy melyik platformon vásároljuk azt meg először, automatikusan jár a játék másik kiadása is. Ennél is izgalmasabb dobás, hogy a játékmentések is keresztplatformosak lesznek, tehát ha a PC-től átülünk az Xboxhoz, ugyanott folyathatjuk, ahol abbahagytuk.
A Microsoft korábban bejelentett "One Windows" stratégiája szerint az Xbox One és a PC-s Windows 10 közös Windows Store-ral rendelkezik majd és mindkettő képes az UWP (universal windows platform) appok futtatására. A stratégiát azonban nagyon lassan implementálja a Microsoft, ahogy ezt korábban számon is kértük a cégen. De ami késik, nem múlik, a Quantum Break-kel végre jöhet az áttörés és tényleg nagyon közel kerülhet a konzolos és a PC-s platform.
Cross-buy és cross-save
"Ezt a platform jellemzőjévé fogjuk emelni. Úgy gondoljuk, hogy ez jó a játékosoknak. " - írta Twitteren Phil Spencer, az Xbox-divízió vezetője a vásárlások és a játékmentések átjárhatóságáról. A Quantum Break egyébként ideális induló cím, hiszen a Remedy fejlesztését a Microsoft adja ki, így a cég saját hatáskörben döntheti el, hogy milyen platformokra és milyen üzleti modellben készüljön el a játék. E döntés része egyébként, hogy a Quantum Break PC-n Windows Store-exkluzív lesz, tehát más terjesztési rendszerben (például Steamen) egyáltalán nem lesz elérhető.
Quantum Break - ez lesz az áttörés?
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A Microsoft már korábban elmozdult az xboxos játékoknál az úgynevezett 2nd party irányba, vagyis a cég befektet a fejlesztésbe és saját hatáskörben adja ki a játékokat. Ez a megközelítés jól fekszik a platformegyesítéshez, a Microsoft ugyanis ezeknél a címeknél egymaga dönthet a terjesztésről. A Rise of Tomb Raider esetében ugye a PC-s kiadó a Square Enix, nem pedig a Microsoft, ami magyarázhatja, hogy az a cím miért nem átjárható a platformok között.
Az átjárhatóság mindenképp plusz pont lesz a felhasználóknak, és sokat tesz majd azért, hogy a fejekben is összekösse a konzolt és a PC-t, pontosan úgy, ahogy a Microsoft szeretné. Az azonban korántsem egyértelmű, hogy ez a megközelítés drámaian javítja-e majd az Xbox One esélyeit a nagy versenytárs (és nyerésre álló) PlayStation 4 ellenében. Ugyan a Sony konzolja nem illeszkedik olyan nagy ökoszisztémába, mint az Xbox One, az átjárhatóság várhatóan csak azoknál jelentkezik döntésbefolyásoló pozitívumként, akik tartanak otthon játékra alkalmas PC-t is és konzolt szeretnének vásárolni.
Összességében jó látni, hogy a "One Windows" stratégia fokozatosan termőre fordul, de ez még nem jelenti automatikusan a győzelmet is. Az első (és eddig egyetlen) átjárható játék április elején jelenik meg, így akár évekbe telhet, amíg kritikus tömegű átjárásos alkalmazás és játék gyűlik össze. Épül tehát a közös platform, a végrehajtás gyorsasága azonban továbbra is elképesztően fontos tényező marad.