Három nap után végezte ki az Adblock Fastet a Google
Törölte az Adblock Fastet a Play Store alkalmazásboltjából a Google. A Samsung androidos böngészőjéhez letölthető hirdetésblokkoló ellen a cég viszonylag gyorsan lépett, a később érkező ugyancsak a koreai gyártó szoftverét célzó reklámszűrők viszont maradtak a Play Store-ban - egyelőre.
Nem volt hosszú életű az első, a Samsung böngészőjét célzó első androidos hirdetésblokkoló: az Adblock Fast alig három napot élt meg a Google alkalmazásboltjában. A keresőóriás a The Verge-nek megerősítette, hogy törölte az appot a Play Store-ból, méghozzá a Fejlesztői Terjesztési Megállapodás (Developer Distribution Agreement) megsértése miatt.
Néhány nappal ezelőtt számoltunk be róla, hogy a Samsung egy hirdetésszűrő API-t adott ki saját androidos böngészőjéhez, amellyel a fejlesztők ahhoz különböző reklámblokkolókat hozhatnak létre. Az első ilyen az Adblock Fast volt, amelyet Rocketship Apps nevű fejlesztőcége a Samsunggal együttműködve gyakorlatilag a koreai gyártó bejelentésével egyidőben tett elérhetővé a Google alkalmazásboltjában, úgy látszik azonban a nagyvállalattal kötött partnerség nem volt elég ahhoz, hogy a keresőóriást jobb belátásra bírja.
A vállalat egész pontosan a fentebb említett Fejlesztői Terjesztési Megállapodás 4.4-es szekciójának megsértéséért penderítette ki az Adblock Fastet online boltjából. A szegmens azokat a tevékenységeket tiltja, amelyek zavarják, megszakítják vagy károsítják valamely harmadik fél eszközeit, szervereit, hálózatait vagy más tulajdonát, szolgáltatását. A Rocketship Appsnek küldött levelében a Google arra figyelmezteti a céget, ha a későbbiekben más alkalmazásaiban is előfordulnak szabálytalanságok, az további retorziókkal járhat, noha ennél pontosabban nem fejtette ki az esetleges következményeket.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Bár a cég az Adblock Fast ellen tempósan fellépett, a Play Store-ba néhány óra különbséggel felkerült, ugyancsak a Samsung Internet névre hallgató böngészőjéhez készült Crystal hirdetésszűrőt valamiért nem bántotta, az jelen cikk keletkezésekor gond nélkül letölthető az online boltból. Az iOS 9-en is az elsők között megjelent reklámblokkoló látszólag ugyanazt a funkcionalitást kínálja mint a Rocketship Apps terméke, a fejlesztők az app Play Store oldalán a telepítést követően gyorsabb és kevesebb adatforgalommal járó böngészést ígérnek.
Előző kapcsolódó cikkünk megjelenése óta továbbá az asztali reklámblokkoló-veterán, az Eyeo által fejlesztett Adblock Plus (ABP) a Samsung böngészőjéhez készített változata is felkerült a Google alkalmazásboltjába, amelyet a vállalat a Crystalhoz hasonlóan érintetlenül hagyott. Az Eyeo emellett önálló, hirdetésblokkolóval felszerelt böngészőjével, az Adblock Browserrel már tavaly ősz óta jelen van a Play Store-ban.
Akinek az adblock a kalózkodás
A keresőóriás álláspontja tehát egyelőre meglehetősen inkonzisztens a reklámblokkolók kapcsán mobilos platformján. A hasonló alkalmazások sokasodásával ugyanakkor a vállalat kénytelen lesz egyértelmű állásfoglalást - és gyakorlatot - kialakítani a témában, valószínűleg ugyanis a következő hetekben és a későbbiekben is érkeznek még hasonló szoftverek a Samsung böngészőjéhez, illetve jó eséllyel az Adblock Broswerhez hasonló, önálló appokra is számíthatunk még.