Hatalmas lendülettel dübörög Facebook
Több mint duplájára növelte nyereségét a Facebook 2015 negyedik negyedévében. A vállalat felhasználói bázisa stabilan növekszik és egyre inkább a mobil platformok felé tolódik el.
Brutális tempóval tör előre a Facebook: a közösségi oldal a napokban közzétett negyedéves jelentése szerint amellett hogy 2014 utolsó negyedéhez viszonyítva tavaly év végén mintegy 51,7 százalékkal gyarapította bevételeit, nyereségét ugyanezen időszak alatt képes volt több mint duplájára növelni. A vállalat így összesen 5,8 milliárd dollár bevételt és a 2014 Q4-ben besöpört 701 millióhoz képest elképesztő, 1,562 milliárd dolláros profitot termelt. A vállalatnak története során bevételeit tekintve most sikerült először átlépnie az ötmilliárdos küszöböt, amelynek oroszlánrészéért - több mint 96 százalékáért - a hirdetési üzletág felel.
Érdekes megfigyelni továbbá, hogy míg a cég napi szintű felhasználóinak csupán 16 százaléka található az Egyesült Államokban, illetve Kanadában, (Európa nagyjából 23, az ázsiai és csendes-óceáni térség 30, a bolygó többi része pedig 31 százalékért felel) mégis ez, az amerikai régió hozta a vállalat bevételeinek több mint felét, 2,951 milliárd dollárt.
A közösségi oldal felhasználószáma a fentieknél valamivel komótosabban, de továbbra is stabilan növekszik, a napi szinten aktív felhasználók száma (amely egyébként az 2015 harmadik negyedévében lépte át az egymilliárdot) egy év alatt 16,6 százalékkal bővült, 1,038 milliárdra. A szolgáltatást legalább havi rendszerességgel igénybe vevők száma közben már jócskán meghaladta a másfél milliárdot, egész pontosan 1,591 milliárdnál tart - ez 14,2 százalékos növekedést jelent 2014 végéhez képest.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Különösen figyelemreméltó továbbá, hogy az oldal összes felhasználójának immár több mint fele kizárólag mobiltelefonról veszi igénybe a szolgáltatást. Ezen felhasználók száma az utóbbi egy év alatt tekintélyes 56,5 százalékkal gyarapodott, mára nem kevesebb mint 823 millió facebookozót jelent, akik egyáltalán nem használják a közösségi oldal asztali felületét.
Ezzel párhuzamosan a "mezei" (tehát az oldalt PC-ról is látogató), napi szinten aktív mobilos felhasználók száma is tisztességesen gyarapszik, ők az elmúlt év alatt 25,4 százalékkal lettek többen, létszámuk elérte a 934 milliót. Ha a cégnek sikerül tartania a tempót, a szegmens még 2016 első felében átlépheti az egymilliárdos határt. Ez a havi szinten aktív mobilos felhasználóknál már 2014 elején sikerült, az ő számuk ugyanezen év végén 1,189 milliárd volt, a tavalyi év zárásakor pedig 1,442 milliárdra hízott - a másfél milliárdos küszöb tehát már csak egy karnyújtásnyira van.
A masszív eltolódást a mobil platformok felé az is jól szemlélteti, hogy 2015 utolsó negyedévében a vállalat teljes hirdetési bevételeinek csaknem 80 százalékát a mobilos reklámok hozták, míg egy évvel korábban 69 százalékot tettek ki. Ebben nagy szerepet játszik a facebookos videónézés népszerűsödése az elmúlt év folyamán, amelyre a tervek szerint a vállalat idén is kiemelt figyelmet fordít. A mobilos fókuszt az is jól mutatja, hogy a cég alkalmazásával hamarosan akár a böngészők helyét is átveheti.
A 2016-os év tehát mindenképp izgalmas lesz a vállalat számára, már csak azért is, mert megszokott tevékenységei mellett hamarosan első Oculus Rift VR headseteit is leszállítja - az egyelőre gyerekcipőben járó termékkategóriához sokan fűznek nagy reményeket, első sorban gamer körökben, a készülékek borsos ára ugyanakkor a siker útjába állhat.