Távozik a Google+ a Play Játékok mögül
Nem lesz többé szükség a Google közösségi oldalára az androidos játékokban elért pontszámok követéséhez. A vállalat átalakítja a Play Játékok szolgáltatást, amely a jövőben automatikus bejelentkezésre vált.
Átszabja a Google Play Játékokhoz tartozó alkalmazásengedélyeket a Google, a játékosoknak a jövőben nem lesz szükségük Google+ fiókra a szolgáltatás használatához. A Games API modellváltását a keresőóriás androidos fejlesztői blogján jelentette be. A lépés amellett, hogy folytatja a cég szebb napokat is látott közösségi oldalának újrapozicionálását, elsősorban az újonnan elkezdett játékoknál hivatott jelentősen megkönnyíteni a bejelentkeztetést.
Az új modellben már nem lesz szükség minden egyes játéknál bejelentkezni a Play Games szolgáltatásba a pontgyűjtéshez és a különböző plecsnik megszerzéséhez, a bejelentkezést elég lesz Google-fiókonként egyszer megejteni. Ezután a rendszer bármilyen, később letöltött játéknál automatikusan bejelentkezteti a felhasználót - ugyanakkor ha valaki egyes címeknél inkább Google-mentesen játszana, az automatizált funkciót a szolgáltatás beállításai között kikapcsolhatja.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Az újítások visszamenőleg nem érvényesek, ha valaki már a korábbi, Google+-os módszerrel bejelentkezett egy-egy játékba, a szoftver továbbra is hozzáfér majd a Google+ ID, vagy korábban "player ID" néven futó azonosítójához. Az újonnan kezdett játékok számára a szolgáltatás ugyanakkor egy a korábbitól eltérő játékos ID-t hoz létre. A cég szerint a legtöbb játéknál az átállás nem igényel semmilyen változtatást, noha néhány esetben előfordulhatnak problémák, ezeket és lehetséges megoldásaikat a vállalat a fenti blogposztban taglalja. Hogy a változások pontosan mikor lépnek életbe, a Google egyelőre nem közölte, annyit tudni, hogy az új rendszer bevezetése még idén várható.
A keresőóriás egy ideje maga is belátta, hogy hajdan Facebook-vetélytársnak indult közösségi oldala kudarcot vallott, így egyre több szolgáltatása mögül vonja ki azt. A Gmaillel kvázi kötelező Google+ regisztrációt a cég már tavaly előtt eltörölte, tavaly pedig a YouTube is sorra került. Nem sokkal később, két hónappal ezelőtt a vállalat bejelentette, alapos ráncfelvarrást végez a szolgáltatáson és arra hegyezi ki azt, hogy az azonos érdeklődési körű felhasználóknak biztosítson közös fórumot. A felület jövője erősen kérdéses, a felhasználói szám jó eséllyel még az újításokkal is csak csökkenni fog, a cég azonban úgy tűnik (valamilyen formában legalábbis) a végsőkig próbálkozik a Google+ életben tartásával.