:

Szerző: Asztalos Olivér

2016. január 18. 17:00

Teljesen ingyenes lesz a WhatsApp

Végleg eltörli az előfizetési díjat a WhatsApp. Az ígéret szerint ennek ellenére továbbra sem bukkannak fel hirdetések, a cég máshogy tervezi pótolni a döntéssel kieső bevételt.

Nem kell többé éves előfizetési díjat fizetniük az üzenetküldő szolgáltatás használatáért a felhasználóknak, jelentette be egy blogbejegyzésben a WhatsApp. Az évi 99 centes, azaz valamivel kevesebb mint 300 forintos előfizetési díjat az első év után kellett rendezniük a felhasználóknak, amit ezt követően évente kért újra a WhatsApp. Ez alól csak a korai, a szolgáltatás indulásakor regisztrált felhasználók élvezhettek kivételt. Az előfizetői díjat fokozatosan, a következő néhány hétben szünteti meg WhatsApp, a már befizetett összegeket ugyanakkor nem írják jóvá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

A bejegyzés szerint a szolgáltató a jövőben nem szeretne akadályt gördíteni a felhőtlen kommunikáció útjába. A cég belátta, hogy a rendszer nem működött megfelelően, felhasználók egy része nem szerette volna megadni bankkártyájának adatait, sok esetben pedig egyszerűen nem is volt mivel elvégezni a fizetési tranzakciót, ezzel pedig egy réteget kvázi kizártak a szolgáltatásból.

A készítők ígérete szerint a konstrukció nem is fog visszatérni, emellett pedig mindenkit igyekeztek megnyugtatni arról, hogy nem reklámokkal fogják pótolni az így kiesett bevételt. A WhatsApp ehelyett a szolgáltatást, azaz magát a kommunikációs csatornát szeretné értékesíteni üzleti felhasználásra. Egyik példának a banki tranzakciókról való értesítéseket hozták fel, egyszóval az üzenetküldő alkalmazással az üzleti célú SMS-eknek szeretnének konkurenciát állítani valamilyen formában, a mobilszolgáltatóknál minden bizonnyal olcsóbban.

A jelenleg nem kevesebb mint 1 milliárd felhasználóval rendelkező WhatsAppot közel két éve vásárolta fel a Facebook. A világ legnagyobb közösségi hálózata 19 milliárd dollárt fizetett az üzenetküldő szolgáltatásért, mely a Facebook különálló appok és szolgáltatások elve szerint azóta is függetlenül, szeparált alkalmazásként üzemel tovább.

a címlapról