Eltűnhetnek néhány éven belül a kalózjátékok?
A legnagyobb népszerűségnek örvendő játékokra egyre keményebb védelmi technológiákkal vigyáznak a fejlesztők és terjesztők – mondja a hírhedt kínai 3DM kalózcsapat képviselője.
Egyre nehezebben törhetőek fel a számítógépes játékokat védő másolásvédelmi mechanizmusok, állítja a hírhedt kínai 3DM crackercsapat képviselője - számol be a TorrentFreak. Az új generációs védelemre kiváló példa a Just Cause 3, amely december elsején rajtolt, és a hatalmas érdeklődés ellenére nem sikerült a másolásvédelmét feltörni. Az ezen dolgozó kínai "szakemberek" szerint hamarosan leáldozhat a népszerű címek törésének, a védelem egész egyszerűen túljárt a támadók képességein.
Denuvo - a DRM-et védő ernyő
A Just Cause 3-at a Denuvo védi, amely az osztrák Denuvo Software Solutions fejlesztése. Ez a cég a Sony DADC DigitalWorks kivásárlásával jött létre, a technológia alapjai is az ilyen szempontból hírhedt Sony műhelyében készülhettek. Azért a feltételes mód, mert nem tudni biztosan, hogyan dolgozik a Denuvo megoldása. A nyilvános információk szerint a Denuvo önmagában nem egy másolásvédelmi rendszer, hanem egy olyan védelmi réteg, amelyet a meglévő DRM (például Origin Online Access vagy Steam) fölé húznak a fejlesztők, és a másolásvédelmet védi a módosítástól.
A crackerek egyik első találkozása a Denuvóval a Dragon Age: Inquisition volt, a játékot akkor meglepően hosszú idő, 1 hónap alatt sikerült feltört változatban közreadni. Az első sikeres csapat a fent említett kínai 3DM volt, amely egy csapásra híressé-hírhedté tette őket. Azóta több más A-listás játék is kijött Denuvo-féle védelemmel: a FIFA 15, a Batman: Arkham Knight, a Mad Max és a Metal Gear Solid V is ebbe a sorba tartozik, ezeket az olasz CPY és a 3DM törte fel.
Just Cause 3: Gamekapocs teszt itt
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Ezzel el is értünk a sztori jelenlegi állomásához, a Just Cause 3-hoz. Ezzel debütált a Denuvo legújabb generációja december elsején és mostanáig senkinek nem sikerült feltörnie, a 3DM és az olasz csapat sem járt sikerrel. Ugyan a crackerek véleménye szerint viszonylag közel az áttörés, ha a védelmi rendszer ilyen ütemben fejlődik, akkor hamarosan annyira hatékony lesz, hogy nem lesz érdemes foglalkozni vele.
Törhetetlen védelem persze nem létezik, ezt a Denuvo fejlesztői is készséggel elismerik, de a cél nem is ennek létrehozása. Ehelyett arra fókuszálnak, hogy a törés időigényes és nehéz legyen, így értékes hónapokat nyerve a kiadók számára. A játékok ugyanis a legnagyobb eladásokat teljes áron az első hónapokban produkálják, ezért ha sikerül ezt a kritikus időszakot úgy kihúzni, hogy a tartalom nem kerül fel a torrentoldalakra, az nagy siker a terjesztőknek.
Ez a versenyfutás az idővel a másik oldalon is érezhető. A crack iránt a játék kiadását követő néhány hétben a legnagyobb az érdeklődés, néhány hónap múlva már egészen más foglalja le a potenciális közönség figyelmét. A töréssel elérhető népszerűség és siker időarányosan zsugorodik, így bármilyen motiváció is hajtsa a crackert, inkább a könnyebben törhető szoftverek felé fordul.
A Denuvo pedig mintha pontosan erre játszana. A cég kimondottan arra törekszik, hogy a védelem exkluzív maradjon és csak a legnépszerűbb címekre kerülhessen ilyen erős lakat. Hogy ezt hogyan éri el? Olyan árat szab licencdíjként, amelyet tényleg csak a legsikeresebb, legjobb játékok tudnak kitermelni, így a védelem nem inflálódik el és mindig lesznek könnyebben, kényelmesebben törhető és publikálható címek.