Felvásárlással bővíti onlinemarketing-eszköztárát az Oracle
A vállalat az AddThist vette meg, tovább építve az értékesítés- és marketingtámogató üzletágát.
Alig telt el néhány nap 2016-ból, máris megvolt az Oracle idei első felvásárlása: a vállalat 175 millió dollárt fizetett a 2004-ben alapított AddThis online marketingtámogató eszközöket (felhasználókövetés, célzott tartalomajánlás, egyedi megosztásgombok stb.). A tranzakció értékét hivatalosan egyik fél sem erősítette meg, de az AddThis egyik kockázati befektetője, a New Enterprise Associates (NEA) egyik partnere "megsúgta" az összeget a DC Innónak.
A TechCrunch kockázatitőke-befektetési adatbázisa szerint a cég fennállása során 73 millió dollárnyi tőkét vont be több körben, mostani eladása előtt pedig a DC Innónak nyilatkozó Harry Weller szerint szépen növekedett és a közeljövőben önállóan is nyereségessé válhatott volna. A Pivotal Research egyik elemzője 30-40 millió dollár körül éves forgalmat becsült – valószínű, hogy a további lendületes növekedés drága saját fejlesztési projekteket igényelt volna, a hiányzó kompetenciákat pedig egyszerűbb az Oracle-ön belül pótolni.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Az AddThis eszközei 15 millió doménen futnak, a cég szerint havonta 1,9 milliárd egyedi látogatót kezelnek, és az amerikai webhasználók 96 százalékát el tudják érni, ami magasabb arány, mint a Google-é vagy a Facebooké. A nagy ügyfélbázis és a tapasztalt szakemberek bizonyára jól jönnek az Oracle-nek, amely évek óta építgeti értékesítés- és marketingtámogató üzletágát, többnyire akvizíciók útján.
A vállalat Data Cloud portfólióját korábban a 810 millió dollárért felvásárolt Eloquával, a becslések szerint 400 millióba kerülő BlueKai-jal, a másfél milliárdért megszerzett Responsysszel és az 1,2 milliárdért lenyelt Datalogixszal erősítette meg. A divízió vezetője, Omar Tawakol szerint az Oracle célja egy olyan integrált szolgáltatáscsomag felépítése, melynek révén a fogyasztói viselkedés minden releváns mozzanata lekövethető, elemezhető és valós versenyelőnyre fordítható, az AddThis pedig tökéletesen illik a már megszerzett cégek közé.
Érdemes megemlíteni, hogy korábban a Datalogix és a Bluekai felvásárlásakor több civil adatvédelmi szervezet is panaszt tett az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottságnál azért, mert szerintük az akvizíciókkal az Oracle kezében túl sok fogyasztói adat koncentrálódik. Az ügynek eddig a vállalatra nézve nem volt következménye, sőt, nyilvánvalóan még nagyobb szereplővé kíván válni ezen a területen, az adathalmozás felett pedig a hatóságok egyelőre szemet hunynak.