Leválasztja PC-gyártását a Fujitsu
A leányvállalat a Fujitsu tulajdonában marad. A felénk ismeretlen okostelefongyártás is külön cégben folytatja.
Nemsokára hivatalosan is külön, bár továbbra is teljes mértékben a Fujitsu tulajdonában levő cégként folytatja tevékenységét a japán vállalat PC-gyártó üzletága. A Fujitsu még októberben jelentette be, hogy 2016 elejére a többi nagy japán "sorstársához" (Sony, Toshiba) kiszervezi PC-gyártó üzletágát – ráadásul a Reuters hírügynökség belsős forrásai szerint a cégek aktívan tárgyalnak PC-s leányvállalataik egyesítéséről, ahogy az korábban a Japan Display esetében is történt.
December végén a Fujitsu közölte a szervezeti átalakítás részleteit is. Ezek szerint 2016. február elsejétől a vállalat PC-gyártó divíziója Fujitsu Client Computing (FCC) néven fog tovább működni, teljes önállóságot élvezve, a Fujitsu kizárólagos leányvállalataként. Az új cég a bejelentés szerint minden vonatkozó szerződést és a mintegy 215 millió dollár (26,1 milliárd jen) értékű eszközállományt is örökölni fogja – érdekes módon a munkaszerződések nem módosulnak, az alkalmazottakat hivatalosan továbbra is az anyavállalat fogja foglalkoztatni.
A Fujitsu PC-gyártó üzletága a vállalat szerint a legutóbbi teljes (tavaly március végével lezárt) pénzügyi évben 2,5 milliárd dollár forgalmat generált, ami ugyan messze nem jelentéktelen, de a PC-piac nagyágyúihoz képest csak a "futottak még" besorolásra elég ma már. A Lenovo a PC-k értékesítéséből ennél nagyjából 11-szer nagyobb bevételre tesz szert (igaz, minden más gyártóhoz hasonlóan nagyon vékony nyereség mellett), a Dellhez és a HP-hoz viszonyítva is hasonló mértékű a méretbeli különbség, ami a gyártás és globális terjesztés gazdaságosságára is erősen rányomja a bélyegét.
A Gitlab mint DevSecOps platform (x) Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.
A racionalizálás nevében a Fujitsu felénk kevéssé (vagy inkább egyáltalán nem) ismert okostelefon-gyártását is önálló leányvállalatba szervezi. Ez egy szintén viszonylag kicsi, éves szinten 1,3 milliárd dolláros üzletág (az ezen a téren szintén gondokkal küzdő Sony telefongyártásának forgalma úgy évi 9 milliárd dollárra rúg), és a japán belpiacra állít elő termékeket. A Fujitsu Connected Technologies százmillió dollárnyi eszközállományt örököl, továbbá mindkét új leányvállalat kap egy egyszeri 33 millió dolláros tőkeinjekciót is.
A Reuters által megszellőztetett lehetőséget a Fujitsu nem kommentálta, de a globális PC-piaci viszonyok alapján nagyon valószínű, hogy a japán cégek a közeljövőben ezen a területen is szövetségre fognak lépni.