Honor-stratégia: immár IoT-vel kiegészítve
Több új, egyelőre csak a kínai piacra szánt, erősen IoT fókuszú bejelentéssel készült a Huawei, a Honor kétéves fennállását ünneplő eseményre. A cég igyekszik minél inkább függetleníteni az elsősorban olcsó, középszintű készülékeket tömörítő almárkát saját nevétől.
Kétéves lett a Huawei zászlaja alatt napvilágot látott Honor, azaz az almárka, amely a vállalat mobileszköz-gyártói üzletágában felrajzolt új stratégia alapköve. Ha valaki még nem hallott volna az aránylag frissen bevezetett brandről, az kifejezetten belépő-középszintű készülékeket takar, amelyekkel a gyártó saját bevallása szerint a fiatalokat veszi célba. A cég továbbá arra törekszik, hogy az almárkát a lehető leghatározottabban elválassza a Huawei névtől, olyannyira, hogy az eszközökön a gyártó nevem már egyáltalán nem szerepel, azok kizárólag Honor márkázást kapnak.
Honor - a Huawei Skodája
A vállalat ezzel párhuzamosan a továbbra is saját neve alatt futó telefonokat igyekszik minél inkább a prémium szegmensbe pozicionálni - a jelek szerint akár azon az áron, hogy kannibalizálja saját középkategóriás készülékportfólióját. A lépés azért kifejezetten érdekes, mert ez a szegmens a legjövedelmezőbb terület a cég számára az okostelefonpiacon belül, nem egyértelmű miért akarja a vállalat potenciálisan más márkanév alá csoportosítani az ebből érkező bevételeket. A fenti kérdésre egyébként a cég a napokban Sencsenben rendezett, a Honor második születésnapját ünneplő eseményén sem adott pontos választ.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A megoldást mindenesetre jó eséllyel a célcsoportban kell keresni. A cég szerint az almárka nevével fémjelzett telefonok kifejezetten a "digitális bennszülötteket" azaz az interneten felnőtt 18-24 éveseket célozzák - a csoporttal a vállalat próbál minél szorosabb kapcsolatot építeni, hogy azok a későbbiekben is hűségesek legyenek a Honor márkához. Ehhez az elképzeléshez illeszkedik a vállalat értékesítési stratégiája is, a Honor készülékeket ugyanis a cég elsősorban online árulja, legalábbis a megfelelő internetpenetrációval rendelkező régiókban.
A stratégia jelenleg működőképesnek látszik, a Honor termékeket nem csak a Távol-Keleten, de Európában is jól fogadta a közönség, az eszközök mintegy 30 százalékát adták idén a vállalat a régióban eladott okostelefonjainak. Magyarországon egyébként a Huawei idén több mint kétszeresére tudta növelni az eladott készülékek számát, (az első három negyedévben) Seth Wang, a cég fogyasztói üzletágának új vezetője szerint összesen 235 ezer darab kelt el, amelyből nem elhanyagolható részért felelnek a Honor eszközök - noha a cég erről pontos számot még nem közölt. Itthon mindenesetre a gyártó okostelefonpiaci részesedése darabszám tekintetében 8,1 százalékra tehető.
Becsületes kütyük és bigyók
A vállalat a Honorral ráadásul nem csak az okostelefonok terén igyekszik megfogni a fiatalokat - legalábbis Kínában. A születésnapi rendezvényen a cég a brand kapcsán több erősen IoT fókuszú újdonságról is beszámolt, mind hardver- mind pedig szoftveroldalon. Az első ilyen bejelentés egy új HiLink névre hallgató kommunikációs protokollt érintette, amely többféle létező technológia között biztosít átjárhatóságot, mint a ZigBee vagy a Bluetooth. A különböző okoseszközök kommunikációjára használt megoldáson túl a vállalat már korábban bemutatott LiteOS operációs rendszere kapcsán is mondott újat: a szoftvert a cég a jövőben nyílt forrásúként viszi tovább, annak kódjához bárki hozzáférhet.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A HiLink már az első termékekbe is utat talált, egész pontosan a cég, ugyancsak a Honor logója alatt frissen bemutatott otthoni routerébe, az ahhoz kapható jelerősítőkbe, illetve új set-top boxába is. Ezek közül számunkra a Honor Pro névre hallgató router a legérdekesebb, illetve ennél a legnagyobb az esély, hogy idővel eljuthat az európai piacra. A kocka alakú eszköz 1 gigabites elméleti maximumot produkál adatátviteli sebesség terén, ami azonban talán még lényegesebb, hogy HiLinken keresztül képes a kommunikációra a lakásban található IoT eszközökkel. A vállalat Kínában már több gyártópartnert is maga mellett tudhat, akik háztartási gépeikbe a technológia beépítését tervezik - ezen eszközöknél szolgálhat központi kommunikációs hubként a router.
Jól látszik tehát, hogy a vállalatnak a Honor vonallal a telefonokon jelentősen túlmutató ambíciói vannak, noha jelenleg kétségtelenül az olcsó okostelefonok hajtják a brand szekerét. Az IoT vonal sikerével kapcsolatban még korai lenne találgatásokba bonyolódni, a terület ugyanakkor még mindig elég ingoványosnak számít, a közösségi finanszírozó oldalakon gyorsan népszerűvé vált okosotthon-kiegészítők, illetve hasonló IoT eszközök közül végül szinte egy sem lett hosszú életű, és a konkurens gyártók hasonló termékeinek háza táján is nagy a csend. Egy közös, átjárható kommunikációs protokoll ugyanakkor stabil alapot adhat a területnek - illetve egy az olcsó telefonokon túlmutató Honor márkának.