Jönnek a hirdetésekben futtatható Android appok
Letöltés nélkül, már a hirdetésekből kipróbálhatók lesznek az androidos alkalmazások. Az egyelőre béta címke alatt futó funkció a Google szervereiről streamelve teszi elérhetővé az appokat, amelyeket a felhasználók egy percig nyomkodhatnak majd.
Új eszközt ad a fejlesztők kezébe a Google, androidos alkalmazásaik népszerűsítésére: a felhasználók hamarosan nem csak rövid animációkat nézhetnek végig a mobilhirdetésekben az adott szoftverekről, de ki is próbálhatják majd azokat. Az egyelőre béta verzióban elérhető hirdetések Trial Run Ads névre hallgatnak, azok felületén a felhasználó 60 másodpercen keresztül, streamelve próbálhat ki egy adott alkalmazást - a módszerrel nem meglepő módon a Google elsősorban a játékokat célozza meg.
A keresőóriás reményei szerint a megoldással a jövőben nagyobb valószínűséggel telepítik majd olyanok az egyes játékokat, akiknek elnyerte a tetszését az adott tartalom, ezáltal pedig valóban aktívan használják majd a szoftvert - a cég felmérése szerint jelenleg a telepített appok mintegy negyedét hagyják "porosodni" a felhasználók. Ez amellett, hogy a felhasználóknak lehetővé teszi az app gyors tesztelését mielőtt letöltenék azt, a fejlesztőknek is jóval relevánsabb felhasználói bázist biztosít.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Az új hirdetések hátterében valószínűleg a vállalat néhány hete bejelentett app-streaming technológiája áll, amely a Google keresési eredmények között felbukkanó appokat hivatott telepítés nélkül használhatóvá tenni azáltal, hogy azokat a cég saját szerverein futtatja, a telefonra vagy tabletre voltaképpen csak egy videóstreamet juttat el - akárcsak az ismert játékstreaming megoldások. Az alkalmazások ilyen típusú streamelése egyelőre szintén béta verzióban érhető el, az Egyesült Államokban.
A vállalat a fentieken túl egy további új, HTML5-re építő reklámtípust is bejelentett, amelyet a hirdetők teljesen testreszabhatnak. A HTML5 segítségével a hirdetés készítői gyakorlatilag teljesen szabad kezet kapnak annak létrehozása során, nem kell különféle sablonokra hagyatkozniuk, továbbá dinamikusan húzhatják be a szükséges adatokat. Az Interactive Interstitial néven futó hirdetések hosszabb távon sokszínűbb reklámokat hozhatnak - ráadásul ebből a formátumból nem csak a játékok, de akármilyen más területtel foglalkozó cég termékei is profitálhatnak. Akárcsak a fentiek, az Interactive Interstitial reklámok is béta verzióban indulnak.
Azt egyelőre nem tudni, a vállalat pontosan milyen hosszú bétatesztet tervez az új funkciókhoz, az új típusú hirdetések mindenesetre még nem érhetők el széles körben, a tesztelési időszak alatt csupán néhány kiválasztott hirdető veheti azokat igénybe.