Az alkalmazásokat is streamelni kezdi a Google
Telepítés nélkül, közvetlenül a keresési találatokból használatba vehetőek lehetnek az androidos appok. A funkció egyelőre csak az Egyesült Államokban érhető el, Wi-Fi kapcsolat mellett - a streaming megoldás nem bánik kesztyűs kézzel az adatforgalommal.
A zene és videók után most az androidos alkalmazások streamelésével kísérletezik a Google. A vállalat egyelőre béta verzióban indította el a funkciót, amely mobilos keresőfelületéről érhető el. A koncepció nagyon hasonlít az olyan, különböző játékokat streaming konstrukcióban kínáló szolgáltatásokhoz, mint az Nvidia által októberben indított GeForce Now vagy a terület egyik korai úttörője, a szabadalmait a Sonynak eladó OnLive. Akárcsak a fenti szolgáltatásokban, a streamelt appok Google esetében sem a felhasználó telefonján, hanem a vállalat szerverein futnak, azok felülete kvázi videóként jelenik meg az eszközökön.
Az elképzelésnek köszönhetően a keresés során felbukkanó, a Google adatbázisában szereplő alkalmazásokat a felhasználók letöltés, illetve telepítés nélkül, azonnal használatba vehetik. Ez nem elhanyagolható szempont, hiszen a potenciális felhasználói bázisból minden, az adott app használatához vezető plusz lépés során többen és többen morzsolódnak le.
CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata! A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.
A Google új megközelítésén is akad ugyanakkor csorba. A fentebb említett játékstreaming megoldások komoly előnyét jelenti, hogy a felhasználók viszonylag olcsó hardveren is játszhatnak az erőforrásigényes címekkel, miután a munka oroszlánrészét a szerverek végzik. Az androidos appok jelentős részénél azonban bőven elég az okostelefonok vagy táblagépek teljesítménye - különösen az olyanoknál, amelyekkel együttműködésben a Google a béta funkciót először elérhetővé teszi, például a HotelTonight vagy a Daily Horoscope.
A tesztelés alatt álló megoldás egyelőre csak az Egyesült Államokban érhető el, az Ars Technica tapasztalatai alapján az így futó alkalmazások valamivel lassabbak mint telepített társaik, a streamelt tartalomból adódó késleltetés különösen a görgetés során érződik. A koncepció másik hátránya, hogy az adatforgalmon is tekintélyes nyomot hagy, épp ezért a tesztidőszak alatt csak Wi-Fire csatlakozva vehető igénybe és csak az Android 5.0-t vagy újabb rendszert futtatók számára. A Google mindezek mellett ha épp úgy látja jónak "eltárolhatja" a felhasználók egyes appokkal való interakcióit.
A streamelt alkalmazásokon tehát a cégnek a tesztelési fázisban, illetve azt követően bőven lesz mit csiszolni, ugyanakkor ha sikerül lecsípni a stream méretéből és mobilinterneten is használhatóvá tenni azt, az előzetes kipróbálás lehetősége számos új felhasználót hozhat a jobban sikerült appoknak - és egyúttal gyorsíthatja a kevésbé népszerű szoftverek kigyomlálását. A megoldás talán azokon az alkalmazásokon hagyhatja a legmélyebb nyomot, amelyeket sokan telepítenek, ugyanakkor csak ritkán, évente néhányszor használnak, például az nagyobb utazásokhoz használt jegykeresők - ha a funkció sikeres lesz, ezek használata jelentősen eltolódhat a streaming oldalra.