Jelentős többségben az okostelefon-használók Magyarországon
Két év alatt kisebbségből minősített többségbe kerültek a rendszeres okostelefon-használók a felnőtt magyar internetezők körében. Egy kutatásból az is kiderül, hogy egy átlag okostelefonos internetező ma legfeljebb 500 MB-os adatcsomagot választ a telefonjához a mobilszolgáltatójánál.
A felnőtt magyar internetezők körében továbbra is megállíthatatlannak tűnik az okostelefon-használat térnyerése, így a két évvel ezelőtti állapothoz képest ma már többségben vannak azok, akik okostelefonokon keresztül is interneteznek - derül ki az eNET friss felméréséből, melynek részleteit elsőként a jövő heti HWSW mobile! konferencián ismerteti a kutatócég. A növekedés nem meglepő: a felhasználók manapság szinte már csak okostelefonokkal találkozhatnak a boltokban.
Az eNET ezerfős minta alapján elvégzett, reprezentatív kutatása szerint a felnőtt magyar internetezők 67%-a használt idén ősszel okostelefont, ami pontosan 20 százalékpontos növekedés a két évvel ezelőtti állapothoz képest. Ezzel párhuzamosan értelemszerűen csökkent azok száma, akik még nem használnak okostelefont, de kipróbálnák (a válaszadók 14%-a nyilatkozott így, szemben a két évvel ezelőtti 22%-kal), valamint a potenciális vásárlók száma is (7%, szemben a 2013-as 16%-kal). Mindez alighanem egyben azt is eredményezi, hogy a piac növekedése a következő egy-két évben valamivel lassulhat majd.
Már csak az idősebb korosztály ragaszkodik a hagyományos készülékekhez
A kutatás egyben arra a jelenségre is rávilágít, hogy Magyarországon a készülékek másodpiaca valósággal virágzik. Így a válaszadóknak mindössze 52%-a vásárolta csak meg új okostelefonját a mobilszolgáltatójánál, míg csaknem 21%-uk másodkézből használ okostelefont. Utóbbi csoportból a többség valamelyik családtag, barát vagy ismerős levetett készülékét kapta meg, de mérhető (4%) azoknak az aránya, akik használtan, magánszemélytől, illetve akik használtan, forgalmazótól (2%) vásároltak.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Az okostelefon-piac növekedésének legfőbb katalizátorai továbbra is a mobilszolgáltatók, melyek partnereikkel, a készülékgyártókkal együtt elsősorban abban érdekeltek, hogy minél több, internetelérésre, illetve értéknövelt szolgáltatás (pl. zenei, vagy videostreaming) használatára alkalmas készülék legyen az ügyfeleknél. Az operátorok árlistáján ennek megfelelően ma már csak elvétve találni olyan mobilt, mely nem okostelefon, ezzel együtt az okostelefonok nyitóára (listaára) régóta a magyar átlagkereset nagyságrendileg 10%-ának felel meg a mobilszolgáltatóknál.
(kumulatív részesedés narancs színnel)
A mobilnet-használattal a folyamatosan bővülő lefedettségű, korszerűbb hálózatok dacára továbbra is takarékosan bánnak a magyarok, melyben szintén az operátorok üzletpolitikája, árképzése játszik meghatározó szerepet - jóllehet a tendencia itt is javulni látszik. Az okostelefonos internetezők mintegy 32%-a 200-500 MB-os adatkeretet biztosító díjcsomaggal rendelkezik, 28%-uk pedig 501 MB és 3 GB között forgalmaz havonta.